مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان از اجرای بیش از ۱۳۰ برنامه متنوع با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره اجرای بیش از ۱۳۰ برنامه متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی در بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کرمان، گفت: اکثر این برنامه ها به صورت مجازی است، به جزء موارد معدودی که به صورت نشست چهار، پنج نفره و نیمه مجازی برگزار می شوند.

او افزود: این برنامه‌ها بیشتر حول محور تجلیل از آفرینندگان و خالقان آثار مکتوب، نویسندگان و مؤلفان، اهدای کتاب، مسابقات کتابخوانی مجازی و معرفی کتب در فضای مجازی خواهد بود.

علیزاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته، هفته کتاب در کرمان آغازی بر یک فرآیند بزرگ و دامنه دار در حوزه کتاب بود که عموماً به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان ختم می‌شد، تصریح کرد: امسال و به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، نمایشگاه کتاب برپا نمی‌شود، همچنین تلاش شده است بیشتر برنامه‌های این هفته با محوریت فضای مجازی تدارک دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: برنامه‌های هفته کتاب می‌تواند فرصت مناسبی برای تشویق همگان به مطالعه و بهره‌گیری از گنجینه کتاب را فراهم آورد.

علیزاده در بخش دیگری از سخنانش افزود: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود.

علیزاده بیان داشت: همزمان با ایام هفته کتاب طرح فصلی پاییزه کتاب نیز در کرمان همچون سراسر کشور اجرا می‌شود و در استان کرمان ۲۲ کتابفروشی در این عرصه فعالیت می‌کنند و کتب مدنظر با ۲۰ درصد تخفیف تا سقف ۲ میلیون ریال در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار