کارشناس فوتبال، درباره بازی دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی بوسنی توضیحاتی را ارائه کرد.

هومن افاضلی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی بوسنی گفت: بازی‌های اولی است که اسکوچیچ، هدایت تیم ملی فوتبال را برعهده گرفته است و نتیجه دیدار با  تیم ملی بوسنی، مهم نیست و فقط سرمربی تیم ملی می‌خواهد ایده‌های خود را آزمایش کند تا به جمع بندی خوبی دست یابد.

او ادامه داد: اسکوچیچ،  تغییر و تحولات لازم را در تیم ملی به مرور زمان انجام می‌دهد. همچنین، فدراسیون فوتبال باید بازی‌های دوستانه بیشتری برای تیم ملی فوتبال تدارک ببیند تا اسکوچیچ بتواند ایده هایش را ارزیابی کند و به ترکیب اصلی خود برسد.

افاضلی درباره این که بازی دوستانه با بوسنی برای تیم ملی فوتبال مفید است، گفت: تیم ملی فوتبال بعد از مدت‌ها با یک تیم اروپایی بازی می‌کند و بوسنی تیم خوبی است؛ این تیم بازی دوستانه با تیم ملی ایران را جدی می‌گیرد، چون بعد از آن با تیم ملی ایتالیا بازی دارد.

افاضلی: نتیجه بازی با تیم ملی بوسنی اهمیت ندارد / اسکوچیچ اعتبار خود را صرف دلالان نمی‌کند

استفاده از بازیکنان اصلی بستگی به ایده سرمربی بوسنی دارد 

کارشناس فوتبال درباره این که آیا تیم ملی بوسنی با نفرات اصلی خود به مصاف تیم ملی ایران می‌رود یا خیر، بیان کرد: این موضوع بستگی به ایده سرمربی تیم ملی بوسنی دارد. اگر تیم ملی بوسنی به ثبات رسیده باشد، کادر فنی این تیم از بازیکنان جوان در بازی دوستانه استفاده می‌کند و اگر سرمربی این تیم بخواهد تیمش را برای بازی‌های رسمی خود آماده کند، در آن صورت از نفرات اصلی در دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتبال کشورمان بهره می‌برد تا به ارنج دلخواه خود برسد.

اسکوچیچ هنوز به ترکیب اصلی اش نرسیده است 

او درباره ارزیابی خود از لیست تیم ملی فوتبال کشورمان بیان کرد: اسکوچیچ می‌داند چکار می‌کند و ایده هایش را با ترکیب‌های مختلف تست می‌کند و در پست‌های مختلف از  بازیکنان جدید بهره می‌برد تا به ارنج اصلی خود برسد. به نظرم سرمربی تیم ملی هنوز به ترکیب اصلی خود نرسیده است و تغییراتی را در ترکیب تیم ملی برابر تیم ملی بوسنی ایجاد می‌کند تا به هدف خود دست یابد. اسکوچیچ از طارمی و آزمون شناخت لازم را دارد و به طور حتم این ۲ بازیکن در لیست نهایی تیم ملی حضور خواهند داشت.

افاضلی درباره درست بودن تغییرات تیم ملی فوتبال در این مقطع زمانی، گفت:  بعد از نتایجی که تیم ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی گرفته است، اسکوچیچ به این نتیجه رسید که با این شرایط، برای موفقیت شانس زیادی نداریم به همین علت تیم جدیدی درست کرده است و من هم با این موضوع موافق هستم.

تیم ملی فوتبال را در شرایط بدی تحویل اسکوچیچ داده‌ایم 

کارشناس فوتبال درباره امکان صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی گفت: کار سختی پیش رو داریم و تیم ملی فوتبال را در شرایط بدی تحویل اسکوچیچ داده‌ایم و او با شجاعت هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است. به نظرم ما باید از تیم ملی فوتبال کشورمان حمایت کنیم تا به موفقیت دست یابد.

او درباره نقش مدیربرنامه‌ها و دلال‌ها در انتخاب لیست تیم ملی فوتبال بیان کرد: فکر نمی‌کنم که اسکوچیچ آبرو و اعتبار خود را فدای مدیر برنامه‌ها و دلالان کند و تلاش می‌کند که با توانایی خودش  تیم ملی را به موفقیت برساند. هر چقدر هم  که یک  مدیر برنامه به اسکوچیچ نزدیک باشد، اما به نظر نمی‌رسد در انتخاب ترکیب تیم ملی نقشی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار