۴ نکته درباره زندگی شخصی بایدن و همسرش

با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه‌ای در دنیا نیست که به این موضوع نپردازد و به بهانۀ آن زندگی شخصی و سیاسی و اجتماعی بایدن را جست و جو نکند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه‌ای در دنیا نیست که به این موضوع نپردازد و به بهانۀ آن زندگی شخصی و سیاسی و اجتماعی چهل و ششمین رییس جمهوری ایالات متحده را نکاود تا نکتۀ تازه‌ای دربارۀ او بیابد و به مخاطب ارائه کند.

نویسندۀ این سطور نیز در چند یادداشت دیدگاه و تحلیل خود را در این‌باره ارائه کرده و در دسترس است. این یادداشت، اما از منظری دیگر نوشته می‌شود و به قاعده نباید هواداران ترامپ در داخل را آزرده‌خاطر کند یا برخی بخواهند بگویند نگاه به داخل داشته باشید و شیفتۀ جو نباشید و یک جو غیرت داشته باشید و از این دست انگ‌ها که خواهید دید نکته‌های عبرت‌آموز مدّ نظر است و نگاه به خارج و شیفتگی و «بایدن‌منجی‌پنداری» در میان نیست! چرا که در زندگی سیاسی و اجتماعی جو بایدن و همسر او نکات قابل تأملی به چشم می‌خورد که هر قدر هم ترامپ و بایدن را دو روی یک سکه بدانیم یا کسانی قائل به این باشند که قدرت، جای دیگری است و رئیس جمهوری تنها نمایه (ویترین) سیاست در آمریکاست باز نمی‌توان بر آن‌ها درنگ نکرد.

اول اینکه از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ سناتور ایالت «دلاوِر» بوده است. اینکه در ۳۰ سالگی سناتور شده و ۳۶ سال این نمایندگی را بر عهده داشته و بعد از آن معاون باراک اوباما شده، اما اتفاقا مد نظر نیست. نکتۀ جالب اینکه در تمام این مدت یا دست کم ۲۹ سال از این بازۀ زمانی به خانۀ خود در دلاور می‌رفته است. بله ۲۹ یا ۳۰ سال با قطار از واشنگتن به دلاور! تا جایی که به او لقب «شرکت ریل عمومی جو» داده بودند!

نکتۀ دوم اینکه همسر بایدن - خانم جیل جیکوبز - معلم ادبیات انگلیسی است. بله، معلم و نه استاد دانشگاه. جدای اینکه با مدرک دکتری آموزش عمومی در مدرسه درس می‌دهد، تازه مدرسه هم دولتی است! چه معنی دارد شوهر آدم بیش از ۳۰ سال سناتور و ۸ سال معاون رییس جمهوری باشد و خودت همچنان معلم باشی و دنبال مجوز مدرسۀ غیرانتفاعی یا ارتقا به استادی دانشگاه نباشی؟! (معاون رییس جمهوری در آمریکا در واقع معادل ولیعهد در نظام‌های پادشاهی است و با معاون اول یا معاونان رییس جمهوری در نظام‌هایی مانند ما تفاوت دارد.)

نکتۀ سوم اینکه هم خود جو بایدن مدرک دکتری دارد و هم همسرش، ولی جایی ندیدیم که مجری برنامه او را آقای دکتر و همسر او را خانم دکتر خطاب کند.

وجه چهارم اینکه ظاهرا آقای بایدن در همان خانۀ ۴۰ سال قبل در ایالت دلاور زندگی می‌کند و آن را نکوبیده و چند طبقه نساخته است. خانۀ او البته خیلی خانه است! ساده‌زیست هم نیست و اگر تصویری که پسر ترامپ منتشر کرده درست باشد خانۀ گران‌قیمتی است.

هر چند می‌دانیم که سناتور‌ها سالانه ۱۴۰ هزار دلار حقوق می‌گیرند و ۸ سال هم معاون رییس جمهوری بوده است. اما همین که قانون اجازه نمی‌دهد یا نمی‌صرفد یا تعلق خاطر دارند و خانه را به برج و آپارتمان تبدیل نمی‌کنند برای ما جالب است.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
منم رفتم منزلش.فرش زیر پاش خشک بود و ضمخت....بیچاره بایدن ساده زیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
چن قطعه زمین و آپارتما از گوشه گوشه شهرها جایزه میگیرن حالا همینطور برو بالا ببین بقیه چ کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این چهار تا نکته ایی که درمورد آقای بایدن گفتین یاد نکته های جالبی افتادم زمانی که آقای مکرون انتخاب شد برا ریاست جمهوریش گفتن چه مرد جنتلمنی بود با معلمش ازدواج کرد و وفادارو.... ولی پشت پرده نگفت که باعث طلاق معلمش و همسرش شده و بقیه داستانها که خدا میدونه.... به قول سیاستمدران خود همین آمریکا سیاست باعث میشه هر کاری و انجام بدی هرکاری...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
کو گوش شنوا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
درسته آمریکائیها دشمن ما هستند اما اکثر آنها خیلی قانونمند و در کارشان با شرفند و برای همین هم اینقدر قوی شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران چرا خبری از واکسن کرونا منتشر نمی کنی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دستکش مخملی
۱۰:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اگر اینطوری است که گفتید پس چرا از کشتن وغارت ملتهای آسیا و آفریقا دست بر نمی‌دارند اگر اینطوری است که گفتید پس صاحبان کارتل های بزرگ وثروت های کلان کیست سعی نکنید با مقایسه فرهنگ ها وسرکوب هرچند حق ناحق را اثبات کنید گناهی بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
عالی و قابل توجه است ممنون از باشگاه خبرنگاران جوان, رفتار خوب خوبه فرق نمیکنه چه کسی انجام میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
عالی و قابل توجه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
کشوری که ابرقدرت میشه به خاطر تفکرات سردمدارانشونه ، نه سختی و عذاب کشیدن مردم عوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
جو بایدن هم داغ همسر دیده است وهم فرزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
قابل تحسین اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ممنون از این مطلب جالبتون.