ابراهیمی گفت: توجه به توانمندسازی و تاب‌آوری بانوان بعد از زندان و گسترش چتر حمایتی برای خانواده‌های زندانیان به ویژه کودکان لازم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان‌وبلوچستان در نشست با مدیر عامل و اعضای انجمن حمایت از حقوق زندانیان سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: مسایل و مشکلات زندانیان بویژه زنان در پسا زندان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا چگونگی رویارویی جامعه با آنان نیز ممکن است به آسیب بیشتر منجر شود.

او تاکید کرد: برنامه‌های عملیاتی برای توانمندسازی زنان بمنظور رویارویی با بحران پسازندان باید اجرا و خلاءهای جامعه برطرف شود تا شمار زندانیان غیرعمد کاهش یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: قشر زندانی باید در روزهایی که در زندان بسر می‌برند از خدمات متناسب «مهارت آموزی» بهره‌مند شده تا زمینه‌ی خودکفایی و اشتغالزایی برای آنان فراهم شود.

او  ادامه داد: مسایل مربوط به امکانات اولیه و بهره‌مندی زنان از حقوق اولیه با حساسیت دنبال شود که خوشبختانه اداره کل امور زندان‌های سیستان‌وبلوچستان ازاین حیث بویژه برای بند نسوان وضعیت مطلوبی را فراهم کرده است.

در ادامه این نشست بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشترک دفتر امور بانوان و انجمن حمایت از حقوق زندانیان تاکید شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار