از کیت تشخیص بیماری میگو رونمایی شد

کیت تشخیص بیماری لکه سفید از جمله بیماری‌های مربوط به میگو در استان بوشهر رونمایی شد.

از کیت تشخیص بیماری میگو رونمایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، استاندار بوشهر در این مراسم بیان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تولید کیت تشخیص بیماری لکه سفید در استان بوشهر صورت گرفته است که تلاش پژوهش‌گران شایسته تقدیر است.

عبدالکریم گراوند خواستار تلاش برای تولید انبوه این کیت شد و ادامه داد: پژوهشکده میگو و پارک علم و فناوری با استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید انبوه این کیت اقدام کنند.

او با تاکید بر لزوم حمایت از طرح‌های پژوهشی و فناوری عنوانکرد: تعامل بین دانشگاه و صنعت باید تقویت شود و از ظرفیت هر دو طرف برای این مهم استفاده شود.


بیشتر بخوانید

لکه سفید؛ کرونای مزارع میگوی پرورشی بوشهر


رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز در این آیین گفت: در راستای تدوین سند راهبردی علم و فناوری تلاش‌های خوبی در دانشگاه خلیج فارس انجام شده است.

عبدالمجید مصلح بیان کرد: سند راهبردی علم و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در راستای ابلاغیه ستاد اقتصاد مقاومتی تدوین شده و بوشهر در بین ۱۰ استان منتخب در تدوین سند است.

او با اشاره به اجرای این طرح از سوی دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: هشت طرح کلان و شش طرح توسعه زیست بومی خروجی این طرح خواهد بود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیان کرد: طرح‌های کلان شامل ۲۳ طرح و طرح‌های زیست‌بومی شامل ۱۵ طرح است.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.