سال تحصیلی دانشجویان تازه‌وارد دانشگاه شیراز شامگاه چهارشنبه ۲۱ آبانماه به‌صورت مجازی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به قدمت بیش از هفتاد ساله این دانشگاه، آن را سرمایه علمی جنوب کشور خواند و گفت: دانشگاه شیراز از جمله دانشگاه‌های تراز اول کشور با پیشینه علمی و معتبر ملی و بین‌المللی است.

حمید نادگران اظهار کرد: این دانشگاه با بهره‌مندی از ۷۲۰ استاد که تعداد شایان توجهی از آن‌ها در زمره چهره‌های ماندگار کشور هستند، از امکانات مطلوب آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی برخوردار است.

او تعداد دانشجویان این دانشگاه را در تمام مقاطع تحصیلی نزدیک به ۱۴هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید پنج هزار و ۹۴۸ نفر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرفته شده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۸۵ دانشجو در مقطع کارشناسی،۲ هزار و ۶۸۷ در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و ۴۶۸ نفر نیز در مقطع دکتری تخصصی به این دانشگاه راه یافته‌اند.

نادگران ابراز کرد: دانشگاه شیراز، همچون دیگر دانشگاه‌های کشور با شیوع بیماری کرونا، برای صیانت از جان دانشجویان، کارمندان و استادان، رویه آموزش مجازی را پی گرفته است و تا رفع کامل این بلای جهانی به همین رویه ادامه خواهد داد.

آموزش مجازی نیاز‌ها را تا ۸۰ درصد رفع می‌کند

رئیس دانشگاه شیراز آموزش مجازی را دارای ملاحظاتی دانست و افزود: آموزش مجازی نمی‌تواند به‌صورت کامل جایگزین آموزش حضوری شود؛ اما به میزان ۸۰درصد نیاز‌های دانشجویان را رفع می‌کند که در شرایط کنونی باید بهترین بهره را از آن برد.

او با تاکید بر اینکه آموزش مجازی هیچ مانعی برای دسترسی به آموزش خوب نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه کنکور دیر برگزار شد و نتایج هم به تازگی اعلام شده است، یک ماه و نیم از سال تحصیلی گذشته؛ از همین رو تعداد واحد‌هایی که برای ورودی‌های جدید در نظر گرفته شده از نیم‌سال معمولی کمتر است.

نادگران از دانشجویان درخواست کرد با توجه به محدودیت زمانی جدیت بیشتری در تحصیل خود به خرج دهند و گفت: دانشجویان باید از نیم‌سال اول برنامه‌ریزی کارا و منسجمی داشته باشند.

او دوره کارشناسی را مهمترین دوره تحصیلات عالی برشمرد که هرگونه مسامحه در یادگیری و آموزش تبعات بسیار بد علمی و غیر علمی در آینده دارد؛ همچنین تاکید کرد که دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز باید دوره‌های تحصیلی خود را با حساسیت پیگیری کنند.

نادگران بیان کرد: دانشجویان در حوزه آموزشی به دستورالعمل‌های دانشگاه اهتمام جدی داشته باشند و برای مشاوره به استادان مشاور در بخش‌ها مراجعه کنند.

او ادامه داد: هر دانشجو می‌تواند از طریق سیستم و اتاق‌های مجازی که برای ارتباط استاد و دانشجو تدارک دیده شده است با استاد راهنمای خود در ارتباط باشد.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین استفاده از امکانات ورزشی دانشگاه را به‌علت حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه به آینده موکول کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار