راه اندازی مرکز تخصصی بیماران حاد تنفسی در آبادان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:مرکز تخصصی بیماران حاد تنفسی در ساختمان قدیمی اورژانس بیمارستان شهیدبهشتی آبادان راه‌اندازی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز پنجشنبه گفت: بیمارانی که علائم  تنفسی بعد از بارندگی دارند در آبادان می‌توانند برای درمان به مرکز تخصصی بیماران حاد تنفسی مراجعه کنند.

او افزود:همه بیمارستان‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان در خرمشهر و شادگان به جز بیمارستان آیت الله طالقانی آماده خدمات رسانی به بیماران حاد تنفسی بعد از نخستین بارش باران در منطقه هستند و دارو، امکانات و تجهیزات لازم برای درمان بیماران در اختیار بیمارستان‌ها قرار دارد.

سلمان‌زاده گفت:بیمارانی که مشکل تنفسی دارند به خصوص سالمندان و اطفال پس از بارندگی از خانه خارج نشوند و در صورت خروج حتما از ماسک استفاده کنند.

خرید دستگاه جداسازی پلاسما بهبودیافتگان کووید ۱۹

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به خرید دستگاه جداسازی پلاسمای خون بهبودیافتگان کووید ۱۹ توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و افزود:دستگاه تحویل انتقال خون آبادان شده است.

او افزود:یک نفر نیروی متخصص آموزش دیده نیز برای کار با این دستگاه به انتقال خون آبادان معرفی شده است و این دستگاه در حال نصب و مراحل پایانی برای راه‌اندازی است.

سلمان‌زاده اظهار داشت: با اهدای پلاسما به مبتلایان کرونا، احتمال بهبود مبتلایان بیشتر می‌شود البته باید سطح آنتی بادی در بدن بهبودیافتگان به حد قابل قبولی برسد تا بتوان از پلاسمای جداسازی شده آنان برای درمان مبتلایان استفاده کرد.

او افزود:پلاسمای خون از افرادی دریافت می‌شود که از زمان بهبودی آنها به کرونا حداقل ۲۵ تا ۳۰ روز گذشته باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.