او افزود: طرحهای تقاطع غیرهمسطح یا پیادهروسازی و مسیر دوچرخه برپایه طرح جامع مشهد انجام میشود و به این طرح متعهد هستیم.
شهردار مشهد ادامه داد: طرح برقیسازی حمل ونقل عمومی نیز کار کمی نیست که در همین دوره به پشتوانه لطف خدا و امام رضا (ع) این مهم را آغاز میکنیم.
کلایی بیان کرد: اگر نیت خود را خالص کنیم هیچ مانع انسانی و غیرانسانی نمیتواند مقابل کار قرار بگیرد.
بیشتربخوانید
سید مسعود ریاضی رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: اقدامات عمرانی انجام شده طی دو سال اخیر بر پایه مطالعه و طبق برنامهریزی بوده است.
او افزود: این پروژهها با محیط زیست و طرحهای دوچرخه سواری و پیاده محوری هماهنگ است و در دو سال اخیر به اندازه هفت سال قبل از آن در مشهد پل و تقاطع غیرهمسطح ساخته شده است.
رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با تاکید بر ورود فناوریهای نوین به عرصه ساخت و ساز شهری ادامه داد: فناوری به کار گرفته شده در میدان نمایشگاه تا به حال در این شهر سابقه نداشته است.
ریاضی بیان کرد: در فرصت باقی مانده از این دوره شورا و مدیریت شهری، نهضت پیادهروسازی خواهیم داشت، مسیرهای دوچرخه نیز در حال گسترش بوده و شور و نشاط ایجاد کرده است.
او تصریح کرد: طرح برقی سازی حمل و نقل عمومی نیز در همین زمینه تصویب شده است.
خلیلالله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: طرح تقاطع غیرهمسطح خلیجفارس با توجه به حجم بالای ترافیک در محدوده مجیدیه و بزرگراه آیتالله هاشمی رفسنجانی در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: این پروژه در دو مرحله طراحی شده است که در مرحله اول زیرگذر به همراه میدان و در مرحله دوم نیز پل روگذر اجرا میشود.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: طول زیرگذر حدود ۶۵۰ متر و عرض زیرگذر حدود ۳۰ متر شامل دو سواره رو به عرض ۱۱.۵ متر و آیلند میانی است.
کاظمی بیان کرد: در طرفین میدان همسطح در روی زیرگذر بزرگراه نیز دو پل به عرض حدود ۳۰ متر شامل میدان و دوربرگردانها تعریف شده است.
او تصریح کرد: زیرگذر و همسطح این پروژه طی۱۰ ماه و با هزینهای حدود ۵۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
انتهای پیام//ز.ق