مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارقان قاتل در زاهدان به دام افتادند

با تلاش شبانه روزی کار آگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان ۲ جوان سارقی که پس از قتل راننده یک دستگاه وانت نیسان، خودروی او را سرقت کرده بودند پس از ۴۰ روز فرار به دام افتادند.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در تاریخ نهم مهر ماه سال جاری چند فرد ناشناس، راننده ۳۸ ساله یک دستگاه وانت نیسان را در یکی از محلات حومه شهر زاهدان با ضربات متعدد چاقو به قتل می‌رساندد و پس از سرقت خودروی او، متواری می‌شوند.

او افزود: بلافاصله پس از وقوع این جنایت تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری قاتلان آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: سرانجام با تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی عاملان این جنایت که ۲ جوان ۲۳ و ۱۷ ساله بودند شناسایی شدند.

سردار طاهری گفت: تیم رسیدگی کننده به پرونده با شناسایی مخفیگاه قاتلان با هماهنگی قضائی متهمان را در ۲ عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۴۰ روز فرار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: با بررسی صورت گرفته مشخص شد قاتلان با هدف سرقت خودروی مقتول به بهانه انتقال بار، او را به یکی از محلات حومه شهر زاهدان کشانده و پس از ارتکاب به جنایت و سرقت خودرو، با مبلغی ناچیز خودرو را به یک مالخر در جنوب استان فرو خته اند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات پلیس برای کشف خودروی مسروقه و دستگیری مالخر خاطر نشان کرد: هر ۲ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در دشتیاری کشف شد

 فرمانده انتظامی دشتیاری در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: ۳۲ هزار لیترسوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی نفتکش در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ غلامرضا صیاداربابی در این باره اظهارداشت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق سوخت و در پی تشدید اقدامات کنترلی در محور‌های ارتباطی، ماموران انتظامی پاسگاه «نوبندیان» هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور چابهار- راسک به یک دستگاه تریلی نفت‌کش مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی دشتیاری ادامه داد: در همین رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

٣۵٠ واحد صنفی در ایرانشهر پلمب شد

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ٣۵٠ واحد صنفی به جرم رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و هشدار‌های بهداشتی ویروس کرونا از سوی مرکز بهداشت پلمب شدند.

مهدی صدرایی‌نسب  اظهارداشت: این مکان‌های کسب شامل سوپر مارکت، قصابی، لوازم ساختمانی، آرایشگاه، چایخانه، نمایشگاه اتومبیل، سمساری، خرازی، اغذیه فروشی، گیم نت، دیزی سرا، محصولات فرهنگی، پوشاک، مصالح ساختمانی و فروشگاه لوازم خانگی بوده است.

او بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط به صورت شبانه‌روزی از مراکز تهیه و توزیع بازدید و در صورت مشاهده تخلف بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهند کرد.

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر با تاکید بر اینکه مردم تا جایی که امکان دارد از اجتماع‌های گروهی همچون برگزاری مراسم عروسی و دورهمی‌ها خودداری کنند، افزود: تردد غیرضروری از مناطق پاک به شهر‌ها و روستا‌های آلوده به ویروس کرونا و برعکس می‌تواند موجب انتشار بیماری کرونا در نقاط پاک شود.

۴۰درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران است

فرمانده پلیس‌راه شمال سیستان‌وبلوچستان گفت: ۴۰ درصد مجموع تصادفات و ۵۱ درصد آمار تصادفات ناشی از ضربه مغزی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

سرهنگ کشواد بهروزی‌زاده روز پنجشنبه در این‌باره اظهارداشت: ۵۰ درصد فوتی‌ها مربوط به موتور سیکلت‌سوارانی است که کلاه ایمنی ندارند.

او  بیان کرد: بی‌توجهی به خط‌کشی خیابان، استفاده نکردن از پل عابر پیاده، بی‌توجهی به چراغ قرمز و ورود ناگهانی به سطح سواره‌رو از جمله عوامل مهم منجر به تصادفات رانندگی است.

فرمانده پلیس‌راه شمال سیستان و بلوچستان بیان کرد: از یک طرف زیرساخت‌های شهری برای رانندگیِ امن، مناسب نیست و از سوی دیگر مشاغل مزاحم، سبب تشدید ترافیک و تصادف می‌شوند.

او  تصربح کرد: در تصادف خودرو با عابر پیاده هر دو مقصر هستند و ۵۰درصد تصادفات راننده با عابر پیاده منجر به مرگ می‌‍شود از این رو اصلاح نقاط حادثه خیز باید در دستور کار قرارگیرد.

بهروزی‌زاده تاکید کرد: سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر مجاز نیست و اگر رانندگان سرعت مجاز را در حین رانندگی رعایت کنند بسیاری از تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: در سیستان و بلوچستان ۵۰درصد قربانیان تصادفات رانندگی عابران پیاده هستند.

انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی با انگیزه تسویه حساب شخصی

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ازشناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی یک شهرند درفضای مجازی خبرداد.

سرهنگ"احمد ثمره حسینی عنوان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشارعکس‌های خصوصی وخانوادگی اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام، توسط فردی ناشناس موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود:کارشناس پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی، با یک سری اقدامات فنی وتخصصی در محیط سایبری خانمی جوان را که از آشنایان شاکی بود و با نام کاربری جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و مطالب غیر اخلاقی علیه وی کرده بود شناسایی و او را با هماهنگی قضایی به پلیس فتا دعوت کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهم ۲۰ ساله در ابتدا منکر انجام جرم انتسابی شد، اما پس از ارائه مستندات دیجیتالی وادله کافی از سوی کارشناسان پلیس فتا نامبرده به بزه انتسابی اعتراف و هدف خودرا ازاین کار انتقام جویی به دلیل خصومت شخصی با شاکی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۷ فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پرداخت ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ ثمره حسینی درپایان به شهروندان توصیه کرد:کاربران مجازی باید در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود، خودداری کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

دستگیری سارق مصالح ساختمان‌های در حال ساخت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقی حرفه ای، که اقدام به سرقت مصالح ساختمان‌های در حال ساخت این شهرستان می‌کرد خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم  گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان "حافظ"، به فردی که در حال برش و جا به جایی میلگرد‌های یکی از ساختمان‌های نیمه کاره محل و بارگیری آن‌ها داخل یک دستگاه وانت بود مشکوک شدند.

او گفت: متهم ۴۱ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

او  با اشاره به کشف بیش از ۵۰۰ کیلو میلگرد مسروقه از داخل خودروی وانت سارق گفت: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۶ فقره سرقت میلگرد و مصالح ساختمانی دیگر در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف دپوی ۱۲ تن برنج احتکاری در "ایرانشهر"

سرپرست فرماندهی انتظامی "ایرانشهر" از کشف دپوی ۱۲ تن برنج احتکاری در بازرسی از یک انبار در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی برنج در یک انبار واقع در حاشیه ایرانشهر، بررسی صحت و سقم موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: مأموران با کنترل نا محسوس محل و اطمینان از صحت موضوع پس از هماهنگی قضائی روز گذشته به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن وارد عمل شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "ایرانشهر" بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده در بازرسی از این محل ۱۲ تن برنج احتکار شده را کشف کردند.

او خاطر نشان کرد: ارزش ریالی این کالای احتکاری توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخا با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرده و خدمتگزاران خود را در این راه یاری کنند.

کشف ۳ تن شیرخشک قاچاق در شهرستان سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از کشف بیش از ۳ تن شیرخشک قاچاق، قبل از خروج از کشور خبر داد.

سرهنگ داریوش سرگلزائی فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، روز گذشته ماموران انتظامی این شهرستان طی ۲ عملیات جداگانه ۴ قاچاقچی حرف ها‌ی شیر خشک را که در مناطق کوهستانی و صعب العبور شهرستان بوسیله چهارپایان قصد انتقال مقادری قابل توجه شیر خشک به خارج از مرز‌های کشور را داشتند دستگیر کردند.

او  افزود: در این رابطه بیش از ۳ هزار ۱۷۵ کیلو گرم شیر خشک قاچاق قبل از خروج از کشور کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با به اینکه ارزش شیر خشک‌های کشف شده توسط کارشناسان گمرک یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال برآورد شده است خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انهدام باند حرفه‌ای سرقت سیم برق در سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سرقت سیم برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق از شبکه انتقال نیرو در سطح شهرستان سراوان موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این راستا تحقیقات گسترده‌ای توسط کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی صورت گرفت و در نهایت با تلاش شبانه روزی پلیس، ۳ سارق همدست که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت سیم برق در مناطق حاشیه‌ای شهرستان می‌کردند شناسایی شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی محل اختفاء سارقان، متهمان طی چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ سرگلزائی با اشاره به کشف ۳۰۰ متر سیم مسی مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان گفت: متهمان که پس از دستگیری و رو به رور شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۸ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان و فروش اموال مسروقه به یک مالخر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با اشاره به دستگیری مالخر اموال مسروقه گفت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او در پایان با قدردانی از مشارکت هدفمند و موثر شهروندان با پلیس، در انجام ماموریت‌های مختلف، از آنان خواست، تا همواره هشدار‌های راهبردی پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت‌های مشابه و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده کاربردی خود قرار داده و هر گونه مورد مشکوکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار