سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد واکسیناسیون در برابر بیماری کووید-۱۹ از ماه میلادی آینده در این کشور به صورت داوطلبانه آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، امروز (جمعه) اعلام کرد که واکسیناسیون داوطلبانه مردم روسیه در برابر بیماری کووید-۱۹ از ماه میلادی آینده آغاز خواهد شد.

او در مصاحبه با شبکه آر تی گفت: نمی‌توان هم اکنون واکسیانسیون همگانی و فراگیر داشته باشیم و فقط به صورت داوطلبانه است و این مسئله بار‌ها اعلام شده بود که تنها کسانی که داوطلب دریافت واکسن هستند در این مرحله واکسن دریافت می‌کنند.

پسکوف افزود که زمان واکسیناسیون سراسری را نمی‌داند و شاید در ماه‌های آینده باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که مسکو توان تولید واکسن کرونا را دارد و آن را عملا آغاز کرد و تولید انبوه واکسن داخلی طی روز‌ها یا هفته‌های های آینده امکان پذیر است و به علت امکانات داخلی این توانمندی هر روز بیشتر خواهد شد.

دیمیتری پسکوف اعلام کرد که طی ۱۵ سال گذشته تولید دارو‌های خاص در کشور پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و گام بلندی در این راستا برداشته شده است و هم اکنون این صنعتی قابل رقابت برای روسیه به شمار می‌آید و به طبع می‌تواند تدابیر فوق العاده و فوری برای آغاز تولید هر دارویی اتخاذ کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد کشورش به زودی واکسن سوم ضدکرونا را رونمایی خواهد کرد.

او با بیان آنکه روسیه به زودی واکسن سوم خود را ارائه خواهد کرد، افزود: تمامی واکسن‌های ما تاثیرگذاری بسیار قابل ملاحظه‌ای دارند.

پوتین با بیان آنکه روسیه حاضر به همکاری با تمامی کشور‌های دنیا در زمینه واکسن ویروس جدید کروناست از جامعه بین‌المللی خواست تا از سیاسی کردن این مسئله بپرهیزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار