امام جمعه قم با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بر جدیت دولت مبنی بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،  آیت‌الله علیرضا اعرافی،خطیب جمعه قم امروز در سخنان آدینه ای که به دلیل  قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی،به صورت مجازی ایراد شد،با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بر جدیت دولت مبنی بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تاکید کرد و گفت: شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور، وضعیت ویژه‌ای دارد و از دولت درخواست می‌کنیم در ماه‌های باقی‌مانده در مسیر حل مشکلات معیشتی مردم قدم‌های بیشتری بردارد.

او در ادامه با اشاره به این که سنگینی تورم و مشکلات اقتصادی برای برخی از اقشار جامعه، کمرشکن و غیرقابل تحمل است، گفت: باید در مباحث آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در رابطه با حاشیه‌نشینی توجه بیشتری شود.

امام جمعه قم بابیان این که فشار‌های آمریکا به خاطر پیشرفت‌های روزافزون ایران است، افزود: اگر از آرمان‌های خود دست‌برداریم در سرازیری سقوط قرار خواهیم گرفت.

اعرافی ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف، از سوی دشمن با فشار و تحریم روبه ‌رو شده‌ایم ولی تنها راه ،مقاومت در این مسیر است.

خطیب جمعه قم در ادامه عنوان کرد: آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که سرانه کتاب‌خوانی در کشور کمتر از یک ساعت است که کاملا نامطلوب است.

آیت الله اعرافی گفت: قم در زمینه نشر وتولید کتاب در حوزه دین و فرهنگ جایگاه نخست را در کشورمان دارد و در بسیاری از کشور‌های اسلامی نیز رتبه اول را دارد و از یک منظر قم اولین جایگاه را در تولید کتاب و مقاله و نظریات علمی و توسعه علوم اسلامی و انسانی دارد.

او همچنین گفت: شناخت معرفت پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار از وظایف مهم امت اسلامی برای قرارگیری در مسیر سعادت است.

امام جمعه قم بیان کرد: مقامات الهی و زعامت ائمه اطهار تابعی از آرای مردم و خواسته‌های آن‌ها نیست و یک حق الهی است.

او گفت: محبت؛ دومین وظیفه امت اسلامی در برابر پیشوایان معصوم است و در باب تولی و تبری روایات و آیات متعددی در مفاهیم دینی به‌کاررفته است.

آیت الله اعرافی گفت: اگر ساختمان وجودی انسان را بخواهیم تحلیل کنیم بخش مهمی از آن را علاقه‌ها و نفرت‌ها تشکیل داده و نقش این دو در تعالی یا صعود انسان بسیار زیاد است.

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: هجرت حضرت فاطمه معصومه (س) به ایران و شهر قم منشأ خیرات و اثرات بسیار زیادی شده است و قم با حضور این بانوی بزرگ، کانون علم و اندیشه دینی و اسلامی شده است.

او اظهار کرد: هیچ‌گاه منشأ علم و دانش در قم با وجود فراز و نشیب‌های تاریخی خاموش نشده و در یک صدسال اخیر فصل جدیدی در حوزه‌های علمیه جهان تشیع درشهرقم آغاز شده است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: حضور ۱۰۰ هزار نفر در بخش حوزوی و ۶۰ هزار نفر در بخش دانشگاهی و تحول در دانش‌های اسلامی و رشته‌های جدیدی که پایه‌ریزی شده و همچنین مراکز دینی که در قم شکل‌گرفته به برکت حضور کریمه اهل‌بیت (س)  است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار