بررسی محدودیت های کرونایی در شهرستان شاهرود

محدودیت های کرونایی در جلسه کمیته ایمنی شهری و گندزدایی محیط شهرستان شاهرود بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فخری فرماندار شاهرود در جلسه کمیته ایمنی شهری و گندزدایی محیط شهرستان شاهرود با بیان اینکه در نانوایی‌ها و شیرینی پزی‌ها امکان انتقال ویروس بیشتراست، گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان باید نظارت بیشتری به این صنوف داشته باشند.

او افزود: پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای بانک‌ها و اداره‌های دولتی به استانداری ارسال شده که در صورت تایید اجرایی خواهد شد.

به گفته فخری بیشترین تراکم جمعیت در حوزه‌های فنی شهرداری‌ها مشاهده می‌شود که باید مسئولان در این رابطه تدابیر خاصی در نظر بگیرند.

احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حاشیه این جلسه گفت: در ۱۵ روز گذشته کارشناسان بهداشت این دانشگاه از یک هزار و ۶۶۴ واحد صنفی شهرستان شاهرود بازرسی کردند که به ۶۹۶ واحد اخطار داده شد و ۸۴ واحد صنفی پلمب شدند.

در این مدت ۱۱۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح شهر انجام شد که ۱۶ نانوایی به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی پلمب شدند.

بینش با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۹۳ گشت مشترک انجام شد، تصریح کرد: ۲۰ مورد بازرسی از درمانگاه ها، مطب‌ها و داروخانه انجام شد که برای هشت مورد از آنان اخطار صادر شد.

بینش از ثبت نام صاحبان مشاغل و صنوف در سامانه سلامت و نصب کد رهگیری به طورمیانگین ۶۳ درصد خبر داد و اظهارداشت: در بازرسی‌های انجام شده در بین کارکنان اداره‌های مختلف ۹۲ درصد از ماسک استفاده می‌کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: ۹۰ درصد از مشتریان مراجعه کننده به واحد‌های صنفی از ماسک استفاده می‌کردند.
 
انتهای پیام / گ 
 
برچسب ها: ویروس کرونا ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.