برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب برخط کشور

با توجه به شیوع کرونا قرار است امسال نخستین نمایشگاه کتاب برخط کشور در مازندران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:با توجه به شیوع کرونا قرار است امسال همزمان با بیست‌ وهشتمین دوره هفته کتاب، به ابتکار این اداره کل برای نخستین بار در کشور با مشارکت مؤسسه فرهنگی و هنری شهر هوشمند خلاق ونداد، نخستین نمایشگاه کتاب برخط در مازندران برگزار شود.

او افزود: در این طرح که برای نخستین بار به ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار می‌شود ناشران برجسته کشور و ۵۰ ناشر برتر استان کتاب‌های خود را به صورت اینترنتی عرضه می‌کنند و علاقه‌مندان نیز می‌توانند مانند نمایشگاه‌های پیشین که به صورت حضوری برگزار می‌شود از تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب بهره‌مند شوند.

زارع با بیان این که طرح نمایشگاه برخط کتاب مازندران در صفحه انتشارات ونداد به نشانی http://vandadholding.com/ اجرا خواهد شد، گفت: ناشران مختلف با ثبت‌نام در این نمایشگاه مجازی آماده عرضه کتاب‌های خود به صورت مجازی هستند. البته برای حمایت از ۵۰ ناشر برتر استان حق ورود و شرکت کردن ناشر در این طرح توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران پرداخت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: طی هماهنگی انجام شده با اداره پست نیز مقرر شد تا هزینه پست کتاب‌های خریداری شده در این طرح با تخفیف ویژه محاسبه شود تا به این شکل نیز از کتاب‌دوستان و کتابخوانان حمایت شده باشد.

زارع ابراز امیدواری کرد که با برپایی این طرح بخشی از خلاء ایجاد شده ناشی از محدودیت‌های کرونایی در بازار کتاب استان برطرف شود و علاقه‌مندان به کتاب نیز با بهره‌مندی از مزایای آن از این طرح استقبال کنند.

او گفت:علاوه بر نخستین نمایشگاه کتاب برخط که به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود، یک مسابقه کتابخوانی با محوریت زندگی و سیره اهل بیت (ع) نیز قرار است به ابتکار مازندران برگزار شود که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پاسخ به اهانت اخیر نشریه فرانسوی و رئیس‌جمهور این کشور به پیامبر اکرم (ص) برگزار می‌شود.

زارع افزود: قرار است همین هفته از کتاب‌های فاخر تبری و فارسی که نویسندگان و پژوهشگران مازندرانی تألیف کرده‌اند مانند کتاب‌های «هویت‌شناسی مردمان سرزمین نوروز» و «افسانه‌های مازندران» نیز رونمایی شود.

او به آغاز طرح پاییزه کتاب از ۲۴ آبان در ۲۳ کتابفروشی شاخص شهر‌های مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان تا ۳۰ آبان می‌توانند به مناسبت هفته کتاب در طرح پاییزه کتاب شرکت کنند و از یارانه در نظر گرفته شده توسط مؤسسه خانه کتاب بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: در طرح پاییزه کتاب که با شعار «دانایی، مانایی» برگزار می‌شود، با هر کد ملی می‌توان تا سقف ۲۰۰ هزار تومان خرید کرد و از تخفیف ۲۰ درصدی معادل ۴۰ هزار تومان به ازای ۲۰۰ هزار تومان خرید استفاده کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.