در ادامه اعترضات رئیس‌جمهور آمریکا به نتیجه انتخابات این کشور، هواداران او امروز شنبه تظاهرات بزرگی را در واشنگتن برگزار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر ۲۰۲۰ و بعد از کش‌وقوس‌های فراواران بر سر شمارش آرا در ایالت‌های این کشور، سرانجام پس از سه روز رسانه‌های آمریکا «جو بایدن»، نامزد دموکراتها را برنده نهایی اعلام کردند.

اما این پایان ماجرا نبود و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه شکست را نپذیرفت مدعی شد که انتخابات و شمارش آرا با «تقلب  گسترده» همراه بوده و با اعلام نتایج حامیان او در شهر‌های مختلف به خیابان‌ها آمدند و خواستار بررسی تخلفات شدند.

حال ظهر امروز شنبه (به وقت محلی)، مصادف با ۱۴ نوامبر قرار است حامیان دونالد ترامپ برای چندمین بار و این بار در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، جمع شوند و از حقوق خود و نامزد مورد نظرشان دفاع کنند.

واشنگتن میزبان وعده اعتراضاتی حامیان دونالد ترامپ در ظهر شنبه

دونالد ترامپ هم در پیامی توئیتری از حضور احتمالی خود در این تظاهرات خبر داد و نوشت: «دیدن این همه حمایت گسترده و پرشور موجب دلگرمی است. به خصوص تظاهرات خودجوشی که در سراسر کشور در حال جوشش است، از جمله تظاهرات بزرگ روز شنبه در واشنگتن. خودم (هم) احتمالا در این تظاهرات شرکت کنم. در این انتخابات از ماشین‌های شمارش آرا تا کل فرآیند آن تقلب صورت گرفته است».

واشنگتن میزبان وعده اعتراضاتی حامیان دونالد ترامپ در ظهر شنبه

برگزاری تجمع حامیان ترامپ از روز سه شنبه تحت عنوان «راهپیمایی میلیونی مارس، توقف دزدیدن آرا، راهپیمایی برای ترامپ» در فضای مجازی و شبکه اجتماعی در حال انتشار است و گفته می‌شود این تجمع شنبه برپا خواهد شد.

شنبه اعتراضی واشنگتن

پایگاه خبری هیل نیز در این باره نوشت مک انانی، سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت: بر اساس آنچه که تاکنون در این مورد شنیدم به نظرم راهپیمایی بزرگی در پیش باشد».

این راهپیمایی «آمریکا را دوباره عالی کن» نامگذاری شده و گفته شده مسیر آن از مرکز شهر واشنگتن تا دیوان عالی آمریکا خواهد بود.

در پوستر منتشر شده بین هواداران ترامپ به نام ماگا، مخفف جمله «به آمریکا عظمتی دوباره ببخشیم» برای تجمع واعتراض در روز شنبه ۱۴ نوامبر در واشنگتن با شعار «تظاهرات میلیونی ماگا»، از هواداران ترامپ خواسته شده مقابل انتخابات جعلی بایستند.

عده زیادی از شخصیت‌های معروف آمریکایی و فعالان توییتری حامی ترامپ هم با هشتگ «تظاهرات میلیونی ماگا» از این اقدام حمایت کرده و از همه خواستند در این تظاهرات شرکت کنند.

شنبه اعتراضی واشنگتن

علاوه بر گروه‌های نژادپرست و حامیان تئوری‌های توطئه، دیگر گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ترامپ مانند اعضای گروه‌های «نگهبانان سوگند» و «سه‌درصدی‌ها» هم اعلام کردند که در این برنامه شرکت می‌کنند.

شنبه اعتراضی واشنگتن

 از سوی دیگر گروه‌های راست‌گرای مسلح افراطی مانند «پسران مفتخر» هم به گفته خود با شعار «دزدیدن (واشنگتن) را متوقف کنید» آماده حضور در این تظاهرات هستند. این در حالی است که گروه مخالف راست گرایان موسوم به «لعنت به "آمریکا را دوباره عالی کن"» که معتقدند ترامپ انتخابات را به «جو بایدن» باخته نیز، قرار است در همین روز برای تظاهرات به خیابان‌های واشنگتن بیایند.

شنبه اعتراضی واشنگتن

«ماریل بوسر» شهردار واشنگتن درباره این تجمعات اعلام کرد آمادگی کامل برای رویارویی با معترضان را داریم. اما نمی‌دانیم شمار جمعیتی که قرار است در این راهپیمایی حضور پیدا کنند، به چه میزانی خواهد بود. کارشناسان آمریکایی ضمن هشدار درباره حضور گروه‌های تند‌رو در این تجمعات گفتند:احتمال درگیری وآشوب بسیار بالاست. 

اعتراضات حامیان دونالد ترامپ در حالی دارد صورت می‌گیرد که سران بسیاری از کشور‌های جهان به بایدن به عنوان پیروز انتخابات و رئیس جمهور آینده آمریکا تبریک گفتند و از همکاری با این کشور در آینده ابراز امیدواری کردند.

شنبه اعتراضی واشنگتن

 با توجه به عدم پذیرش شکست از جانب نامزد جمهوری‌خواهان و در جریان بودن برخی اقدامات حقوقی، بایدن زمانی می‌تواند خود را پیروز قطعی انتخابات بداند که توسط مجمع گزینندگان "electoral college" به عنوان رئیس‌جمهور تعیین شود و یا ترامپ رسما شکست را بپذیرد. مجمع گزینندگان ۱۴ دسامبر مصادف با ۲۴ آذر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
نوبت ماست که از خجالت امریکا بیرون بیاییم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
عجب ماشینهای با کیفیت وارزان.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۰۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دمشون گرم عجب آتیش بازی بشه بشینیم آتیش بازی شون رو ببینیم منظورم از آتیش بازی دعوا هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اللهم اشتغل الظالمین بالظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ننگ بر ترامپ
آخرین اخبار