امروز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با برگزاری افتتاحیه آن در شیراز پایتخت کتاب ایران آغاز شد.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان امروز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پایتخت کتاب ایران، با قرائت پیام سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد البته این پیام علاوه بر شیراز در استان‌های دیگر هم قرائت می‌شود پس از آن بزرگ‌ترین کتابخانه جنوب استان فارس و فرهنگسرای استاد محمد بهمن‌بیگی با حدود ۶ هزار جلد کتاب افتتاح می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.


بیشتر بخوانید



در ادامه روز از تعدادی کتاب صوتی تهیه شده برای نابینایان و تعدادی کتاب پژوهشی رونمایی خواهیم کرد. بعد از ظهر اولین روز هفته کتاب هم قرار است با حضور استاندار، امام جمعه و مسئولان استانی و کشوری کتابخانه‌ای در شهر صدرا افتتاح شود. پس از آن هم کلنگ احداث بزرگترین کتابخانه شهر شیراز زده می‌شود.

همچنین با آغاز هفته کتاب از امروز ۲۴ آبان ماه طرح پاییزه کتاب با مشارکت ۸۳۵ کتابفروشی در این طرح آغاز می‌شود و تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت امسال ۱۰۵ کتابفروشی جدید در این طرح مشارکت کردند.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را تا سقف ۲۰۰هزار تومان با یارانه ۲۰درصدی خریداری کنند. میزان یارانه اختصاص یافته به طرح پاییزه کتاب نسبت به طرح تابستانه کتاب ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. استان‌های تهران با ۱۳۲ کتابفروشی، اصفهان با ۸۶ کتابفروشی، خراسان رضوی با ۸۴ کتابفروشی و قم با ۷۱ کتابفروشی بیشترین مشارکت را در طرح پاییزه کتاب۹۹ داشتند.

بیست و هشتمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی مانایی کار خود را آغاز کرد امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه کتابگردی که همزمان با روز پایانی هفته کتاب اجرا می‌شد برگزار نمی‌شود هرساله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تعدادی از کتابفروشی‌های سطح شهر می‌رفت و از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار می‌گرفت در این روز مردم هم برای تهیه کتاب‌های مورد نیازشان به کتابفروشی‌ها می‌رفتند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار