آغاز پایش بیماری آنفلوآنزای پرندگان در زیرکوه

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه از آغاز پایش بیماری آنفلوآنزای پرندگان در این شهرستان خبرداد.

فلکی رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد در پرندگان وحشی و اهلی زیاد است.

او افزود: شبکه دامپزشکی اقدام به برنامه ریزی برای پایش و بازدید‌ های دوره‌ ای از زیستگاه‌ های پرندگان مهاجر شهرستان با همکاری اداره محیط زیست کرده است.

فلکی بیان کرد: پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از اولویت‌ های مراقبت فعال و غیر فعال شبکه دامپزشکی است و شهروندان باید در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک پرندگان مراتب را در اسرع وقت به این شبکه اطلاع دهند، چرا که این بیماری یکی از بیماری‌ های ویروسی خطرناک و مشترک بین انسان و دام است.


بیشتربخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه تصریح کرد: با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبت فعال، گشت‌ های مشترک در سطح زیستگاه‌ های این شهرستان برای رصد این بیماری انجام می‌ شود.

او در ادامه افزود: در اولین بازدید از سد حاجی آباد شهرستان که محل زیستگاه‌ های پرندگان مهاجر است ضمن بررسی و مشاهده حدود ۳۰ قطعه از پرندگان مهاجر، خوشبختانه هیچ گونه تلفاتی در این زمینه مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار