قائم مقام کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه طرح «شتابا» ایتام را تحت پوشش خود دارد گفت: ۲۰۶ یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان کد بورسی گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد قوسی قائم مقام کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه طرح «شتابا» یا همان شبکه توانمندی ایتام در بورس ایران، برای نخستین بار در استانداری سمنان رونمایی شد، گفت: در این طرح برای هزار نفر از ایتام استان سمنان این بعد از اخذ کد بورسی عرضه اولیه گرفته می‌شو د.

او ضمن بیان اینکه تاکنون از مجموع ۷۶۸ ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان ۲۰۶ نفر کد بورسی دریافت کردند، افزود: این میزان معادل ۲۷ درصد جمعیت تحت پوشش است که در ادامه افراد بیشتر کد بورسی را دریافت خواهند کرد.

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه طرح شتابا با پیشنهاد و مکاتبات استاندار سمنان در راستای تحقق شعار سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید و با توجه به شرایط کنونی جهان و کشور به علت شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن اجرایی شد، ابراز داشت: این طرح برای تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان سمنان اجرایی می‌شود.

قوسی ضمن بیان اینکه مدیریت نوین فقر و تغییر راهبردی فقرزدایی از حمایتی به توانمندسازی در کمیته امداد اجرایی می‌شود، تصریح کرد: طرح شتابا یکی از سیاست‌های جدید برای محرومیت‌زدایی با رویکرد نوآورانه، توانمندسازی و آینده‌نگر و به منظور تکریم و بالا بردن عزت نفس افراد تحت پوشش کمیته امداد تهیه‌شده است.

او افزود: پس از رایزنی‌های لازم با سازمان بورس و کمیته امداد کشور مقرر شد این طرح به صورت پایلوت کشوری از استان سمنان آغاز شود تا این مهم بتواند سهم عمده‌ای در گشودن گره‌های اقتصادی خانوارهای تحت پوشش این نهاد بتواند بردارد.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.