رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور خبرداد؛

افزایش ۱۵ برابری تخت‌های آی. سی. یو در نیشابور

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: باوجود افزایش ۱۵برابری تخت‌های آی سی یو در نیشابور، این شهرستان همچنان با کمبود مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عظیمی‌نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به افزایش ۱۵ برابری تخت‌های آی. سی. یو در نیشابور، گفت: قبل از پاندمی کرونا نیاز کل بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور با ۱۰۰ کپسول اکسیژن و ۴ تخت آی سی یو داخلی تأمین می‌شد، اما با شروع بحران کرونا و افزایش شمار مبتلایان، تعداد تخت‌های  آی. سی. یو به ۶۰ عدد افزایش‌یافته است.

او افزود: با شروع فصل زمستان و رعایت نکردن شهروندان قطعاً این میزان نیز کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه هر تخت آی. سی. یو برای تجهیز نیازمند تشک مواج، مونیتور و ونتیلاتور است، بنابراین برای تجهیز هر تخت ICU نیازمند یک میلیارد تومان هزینه هستیم، ادامه داد: با اضافه شدن ۵۶ تخت ICU به ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور، کمک قابل توجهی از سوی وزارتخانه به دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در تأمین هزینه‌ها و تجهیز ICU شده است.

عظیمی‌نژاد بابیان اینکه قبل از بحران کرونا ۱۰۰ کپسول اکسیژن جوابگوی نیاز شهروندان و بیمارستان بود، بیان کرد: در شرایط کنونی در بیمارستان ۲۲ بهمن حدود ۳۰۰ کپسول اکسیژن، یک دستگاه اکسیژن ساز، یک تانکر ۱۰ تنی اکسیژن و یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتر بر دقیقه موجود داریم، زیرا میزان نیاز اکسیژن مبتلایان به کرونا در نیشابور در هر دقیقه بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار لیتر افزایش‌یافته است.
 
انتهای پیام//ر.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.