حجت الاسلام مرادی گفت: رسانه ملی با مهندسی و مدیریت پیام‌های فرهنگی و اجتماعی، در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار با مسلم رحیمی مدیر صدا و سیمای مرکز استان گفت: نقش رسانه ملی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه مؤثر است.

او افزود: آموزش عمومی یکی از نیاز‌های اساسی جامعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و رسانه ملی می‌تواند نقش اثرگذاری در زمینه پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی (جرم) و ایجاد امنیت پایدار در جامعه در این گونه آموزش‌ها داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی بیان کرد: از آنجاییکه برنامه‌های رسانه ملی مورد توجه مردم است، صدا و سیما به عنوان رسانه ملی با بهره گیری از توانایی‌ها و امکانات خود می‌تواند نقش موثر و اساسی در ایجاد نشاط و ترویج امیدواری در جامعه ایفا کند.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان اظهار داشت: رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی مهم‌ترین عامل تقویت کننده امنیت عمومی و ملی به حساب می‌آیند، زیرا امنیت ملی و عمومی در گروی گسترش و توسعه اعتماد اجتماعی است و رسانه‌ها مهم‌ترین عامل ایجاد و توسعه اعتماد هستند، بنابراین رسانه‌های جمعی نقش فرهنگ پذیری، آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد احساس امنیت به ویژه امنیت عمومی و ملی و مشارکت اجتماعی را بر عهده دارند که تقویت آن‌ها زمینه ساز توسعه امنیت ملی و عمومی خواهد بود.

مسلم رحیمی مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان بر گسترش تعامل و همکاری بین صدا و سیما و دادگستری استان تاکید کرد و گفت: صدا و سیما از ارائه هرگونه موضوع و سوژه از سوی دستگاه قضایی به منظور ارتقای کیفی برنامه‌های مرتبط و نیز افزایش همکاری و تعامل مستمر رسانه‌ای در جهت آگاه سازی جامعه از جرائم و آسیب‌های اجتماعی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.