پلیس آلمان با تظاهرکنندگان معترض به اعمال محدودیت در همه گیری کووید ۱۹ برخورد فیزیکی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس آلمان اعلام کرد شمار زیادی تظاهر کننده روز شنبه در شهر‌های مختلف آلمان از جمله شهر فرانکفورت در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا از جمله استفاده از ماسک تظاهرات کردند.

پلیس محلی فرانکفورت (در ایالت هسن در مرکز آلمان) اعلام کرد در این شهر نزدیک به یک هزار نفر به دعوت گروهی که در ماه‌های اخیر مبتکر تجمعات زیادی علیه محدودیت‌های مبارزه با کووید-۱۹ بوده است، تظاهرات کردند.

در این راهپیمایی که مقامات برای آن مجوز صادر کرده بودند، صد‌ها نفر شرکت کردند، اما حدود ۲۰۰ نفر مخالف که از جنبش ضد فاشیستی بودند در راهپیمایی اخلال ایجاد کردند.

پلیس برای متفرق کردن مخالفان تظاهر کنندگان که مجوزی برای تجمع خود دریافت نکرده بودند، از ماشین‌های آب پاش استفاده کرد. در راتیسبون (در ایالت بایرن در جنوب آلمان) حدود ۷۰۰ تظاهر کننده بدون حادثه‌ای در اعتراض به محدودیت‌ها ضد کرونایی به ویژه استفاده از ماسک و تعطیلی کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها تظاهرات کردند.

تجمعات دیگری برای روز یکشنبه در شهر‌های غرب آلمان از جمله لینداو و ارلانگن پیش بینی شده است. در تظاهراتی که هفتم نوامبر در اعتراض به استفاده از ماسک در لایپزیگ (در ایالت ساکس در شرق آلمان) برگزار شده بود، خشونت‌هایی روی داد.

پلیس آلمان که در این تظاهرات شماری از معترضان را بازداشت کرده بود، اطمینان داد هدف «حملات متعددی» از جمله پرتاب «اشیاء» و پرتابه‌های «آتش بازی» واقع شده است.

دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز بعد این خشونت‌ها را محکوم و علیه نظریه‌های توطئه‌ای که به گفته دولت آلمان در این زمینه ارائه شده، هشدار داده بود. این مخالفان تدابیر مربوط به همه گیری کووید۱۹ به ویژه فعالان ضدواکسن را که توطئه گران یا هواداران راست افراطی هستند، گردهم جمع می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار