تکمیل طرح آبیاری ٤٦ هزار هکتاری دشت سیستان در دی ماه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: طرح آبیاری ٤٦ هزار هکتاری دشت سیستان دی ماه امسال به طور کامل تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های آبرسانی در کشور به شمار می‌رود که مراحل اجرایی آن از سال ٩٣ آغاز شد.

زنکنه افزود: در مرحله نخست اجرا از محل منابع صندوق ملی مبلغ ٥٠٠ میلیون دلار اعتبار به آن اختصاص یافت و پس از پیش رفت مراحل اجرایی در مرحله دوم مبلغ ٣٥٠ میلیون دلار دیگر هم به این پروژه مهم تخصیص یافت.

اوبیان کرد: مراحل اجرای طرح پیشرفت مناسبی داشته و بیش از پنج هزار کیلومتر لوله گذاری در اراضی مورد هدف صورت گرفته و در نهایت به صورت ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری بیش از ٣٢ هزار هکتار از میزان ٤٦ هزار هکتار هدف گذاری شده افتتاح شدو زیر بار کشت قرار گرفت .

ماندانا زنگنه ادامه داد: با توجه به پیشرفت طرح ١٤ هزار هکتار باقی مانده هم در دی ماه امسال تکمیل و طرح آبرسانی دشت سیستان کامل به بهره برداری خواهد رسید.

زنگنه افزود: با وجود خشکسالی‌های اخیر و چالش‌های آبی سیستان شیوه آبیاری در مزارع این منطقه به صورت سنتی انجام می‌شود که این موضوع هدر رفت آب یا اصطلاحأ تلفات آبی را در بر دارد.

او تاکید کرد: با اجرای طرح آبیاری به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با لوله، میزان تلفات آب تا سر مزارع کشاورزان به تقریبا صفر می‌رسد و این یکی از مهمترین دست آورد‌های اجرای طرح خواهد بود که البته لازم است درخصوص نوع ابیاری در سطح مزارع و الگوی کشت مناسب نیز اقداماتی برای تحقق توفیقات کامل این طرح انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار