مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: سال آینده ۶ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی دارای سند تک برگ به نام دولت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا صحرائی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیز داری خراسان رضوی گفت: درسال جهش تولید با مشارکت اداره کل ثبت استان خراسان رضوی، اعتبارات کاداستر اراضی ملی با افزایش ۹۰۰ درصدی نسبت به پارسال، از ۳۰ میلیارد ریال به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

او با توضیح اینکه از ۸ میلیون هکتار مساحت اراضی ملی استان تاکنون سند تک برگ ۲ میلیون هکتار آن اخذ شده است افزود: هیچ دستگاهی در استان به اندازه منابع طبیعی این حجم عملیات را انجام نداده است و برای اخذ سند ۶ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان تا سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تشریح مصادیق اراضی ملی ادامه داد: یک میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان بصورت جنگل طبیعی ودست کاشت و مابقی شامل مراتع، بیشه‌های طبیعی و بیابان است.

صحرائی بیان کرد: طبق قانون جامع حد نگار همه دستگاه‌های دولتی موظف هستند نقشه حدنگاری اراضی و املاک تحت مالکیت خود را همراه با اطلاعات ثبتی و حقوقی و توصیفی به واحد‌های ثبتی تحویل دهد و سند حدنگاری دریافت کنند.

او تصریح کرد: در اجرای این پروژه قرار است محدوده اراضی ملی ۵۷۰۰ پلاک ثبتی در مدت یکسال دارای نقشه استاندارد کاداستر و با مختصات جغرافیایی شود و تحقق این هدف مستلزم تلاش مضاعف کارکنان ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد است.

این مقام مسئول تاکید کرد: با اجرای کاداستر حد ومرز مالکیت دولت مشخص و شفاف می‌شود و از صدور سند مالکیت معارض بر روی املاک دولتی جلوگیری و خدمت رسانی به مردم و حفاظت از اراضی ملی تسهیل می شود.
 
انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.