رییس سازمان دانش‌آموزی سیستان‌وبلوچستان گفت: براساس بسته تحولی جدید ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش آموزش و پروش تربیت ۱۰ مدرس و ۲۰۰ دانش‌آموز خبرنگار از جمله اهداف این سازمان در سال تحصیلی جاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمود همت رییس سازمان دانش‌آموزی سیستان‌وبلوچستان: یکی از وظایف اصلی سازمان دانش‌آموزی تربیت نسل رسانه‌ای کشور در خبرگزاری پاناست.

او ادامه داد: براساس بسته تحولی جدید سازمان دانش‌آموزی با شعار «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» آموزش اصول خبرنگاری به دانش‌آموزان در اولویت کاری این سازمان قرار گرفته است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: مقدمه آموزش خبرنگاری به دانش‌آموزان، تربیت مدرسان علاقه‌مند به این حرفه است که بر همین اساس دوره تربیت مدرس خبرگزاری پانا با هدف آموزش ۱۰ مدرس از میان معلمان و همکاران فرهنگی در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان در زاهدان برگزار شد.

او تصریح کرد: این دوره به صورت ویدئو کنفرانس از تهران و به طور سراسری در تمامی استان‌ها با حضور اساتید علوم ارتباطات و روزنامه نگاری برگزار شد.

همت با اشاره به اهمیت وجود حرفه خبرنگاری در شهرستان‌ها و مناطق سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این دوره از شهرستان‌های زاهدان، زابل، سراوان، ایرانشهر و چابهار حضور دارند و بعد از این دوره اصول خبرنگاری را به دانش‌آموزان در شهرستان‌ها آموزش خواهند داد.

او تصریح کرد: کشف استعداد‌های خبرنگاری در میان دانش‌آموزان و تربیت افرادی مسوولیت پذیر و مطالبه‌گر برای آینده جامعه از اصلی‌ترین اهدافی است که این سازمان دنبال می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار