مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار، یک واحد آپارتمان به ارزش هشت میلیارد ریال برای آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد در خراسان شمالی وقف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت:  اجرای طرح آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد  از نیمه دوم پارسال آغاز شده است که در این میان، زینب حشمتی بانوی واقف نیکوکار واحد مسکونی خود را وقف کرد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: از آغاز شروع این طرح تاکنون ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیون ریال از محل کمک خیرین که توسط اوقاف جمع آوری شده، آزاد شدند.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی گفت: با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته در بین آحاد جامعه و خیران، نیات واقفان در وقف‌های جدید نشان می‌دهد که آنان نسبت به پارسال از لحاظ کیفیت و به روز بودن زمینه وقف‌ها رشد مطلوبی داشته اند.

او مجموع وقفیات از پارسال  تاکنون را ۴۲ مورد دانست و گفت: با توجه به شرایط خاص کرونایی از شمار وقفیات استان در نیمه نخست امسال به نسبت سال گذشته کاسته شده است، اما از لحاظ کیفیت و به روز بودن نیت وقف‌ها رشد مطلوبی داشته ایم.
خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

هم اکنون ۷۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند که ۲ درصد زندانیان این استان زن هستند. ستاد دیه استان آزادی زنان زندانی با جرایم غیر عمد را در اولویت کاری گذاشته است.

این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ در صد از آنان در روستا‌ها سکونت دارند جزو استان‌های کم درآمد کشور است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.