رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:تیم‌های نظارت و بازرسی سازمان صنعت در کنار بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات مدام در حال رصد و پایش بازار به منظور کنترل قیمت‌ها فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار به منظور کنترل قیمت‌ها گفت: تیم‌های نظارت و بازرسی سازمان صنعت در کنار بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات مدام در حال رصد و پایش بازار به منظور کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های خودسرانه فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ارزش ریالی این پرونده‌ها را بیش از ۲۲۳ میلیارد تومان دانست و افزود: بیشترین حجم تخلفات مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه با یک هزار و ۵۱۱ مورد است که گران‌فروشی با یک هزار و ۴۳۸ مورد بعد از آن بیشترین حجم تخلف را داشته است.

سیجانی با بیان اینکه در هفت‌ماهه گذشته امسال ۴۲ هزار و ۸۳۰ مورد بازرسی از بازار صورت گرفته است، عنوان کرد: از این تعداد بازرسی پنج هزار و ۶۰۹ مورد ثبت تخلف شده است که برای سه هزار و ۶۸۶ پرونده تخلفاتی تشکیل‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با ۳۵۶ و تقلب و کم‌فروشی با ۵۷۴ فقره تخلف را از دیگر گزارشات تخلفات از بازار قم ذکر کرد و یادآور شد: عدم صدور صورت‌حساب، عرضه خارج از شبکه، احتکار، قاچاق و ... از دیگر موارد تخلف به شمار می‌رود.

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود به مجوز‌های صادرشده در هفت ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۲۱۵۵ فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی- توزیعی و خدماتی با اشتغال‌زایی برای ۵۳۸۸ نفر صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تأکید بر اینکه ۳۵ هزار و ۹۳۱ واحد صنفی مجوزدار در استان قم مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۴۲ پروانه توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۶۸۲ پروانه تولیدی و فنی در استان صادرشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار