کیانی پور گفت: تمام خدمات شرکت برق قم به‌صورت غیرحضوری و از طریق نرم‌افزار «برق من» ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سهیل کیانی پور مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا و لزوم برنامه‌ریزی به‌منظور ارایه خدمات غیرحضوری به شهروندان، حذف مراجعات حضوری مشترکان برای دریافت خدمات را از برنامه‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق استان برشمرد.

کیانی پور با بیان این‌که سامانه تلفنی خدمات مشترکان به شماره ۱۵۲۱ نیز آماده ارائه خدمات غیرفوریتی مردم است،عنوان کرد: تمام این زیرساخت‌ها به‌منظور حفظ سلامتی همشهریان آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری نیست.

او اضافه کرد: بر همین اساس تمام خدمات شرکت توزیع برق استان قم از طریق نرم‌افزار موبایلی خدمات غیرحضوری برق ایران با عنوان «برق من» قابل‌ارائه است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق قم تاکید کرد: شهروندان می‌توانند بدون خروج از منزل، هم از طریق نرم‌افزار برق من و هم از طریق سامانه تلفنی ۱۵۲۱ تمام درخواست‌های خود را از شرکت توزیع برق استان به ثبت برسانند و پیگیری کنند.

او افزود: بر اساس ارزیابی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری قم، شرکت توزیع برق استان توانست با بیشترین تعداد خدمات الکترونیکی در صدر دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد.

کیانی پور با بیان این‌که امکان مشاهده وضعیت مصرف نیز از طریق نرم‌افزار برق من امکان‌پذیر است، گفت: مشترکین برق با آگاهی از وضعیت مصرف خود می‌توانند نسبت به کاهش مصارف غیرضروری اقدام کرده و ضمن قرارگیری در گروه مشترکین خوش مصرف و کم‌مصرف، از مزایای تخفیف صد در صدی برق امید بهره‌مند شوند.

از ابتدای آبان ماه برق حدود ۲۰ درصد از مشترکان قمی که کم‌مصرف هستند در قالب طرح «برق امید»، رایگان شد؛ هدف اصلی اجرای این طرح جلوگیری از انتشار گاز دی‌اکسید کربن، عرضه برق بیشتر در بخش‌های صنعت و تولید، کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق بخش خانگی و توسعه صادرات است.

میزان الگوی مصرفی برق مشترکان قمی در ماه‌های گرم ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های غیر گرم ۸۰ کیلووات ساعت است که در حال حاضر حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مشترکان خانگی استان قم جزو مشترکین کم‌مصرف محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.