آتش سوزی در جنگل‌های مازندران ۲۵ درصد افزایش یافت.

سرهنگ مجید ذکریایی سرپرست فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آخیز داری مازندران منطقه ساری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۴۵ هکتار از جنگل‌های مازندران امسال طعمه حریق شد، گفت: آتش سوزی در جنگل‌های مازندران از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه در مقایسه با مدت مشابه ۲۵ درصد افزایش یافت.

او افزود: ۹ هکتار از مراتع مازندران نیز از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه در آتش سوخت که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد کاهش داشت.


بیشتر بخوانید


سرهنگ ذکریایی گفت: آتش زدن کاه و کلش، کاهش بارندگی و افزایش خشکی، ورود گردشگران و ایجاد آتش و دیگر عوامل انسانی بیشترین تاثیر را در حوادث آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع داشتند.

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آخیز داری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها به صورت پراکنده در شهر‌هایی مانند بهشهر، کیاسر، آمل، سوادکوه رخ داد، افزود: مردم و طبیعت دوستان در صورت هر گونه آتش سوزی، تخریب جنگل، قطع درختان می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت تماس بگیرند و همکاران پس از اطلاع در اسرع وقت حضور پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: همه کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی آمادگی لازم برای مقابله با آتش سوزی را دارند و مردم باید دست به دست هم دهند تا موضوع آتش در عرصه‌های طبیعی کنترل شود.

سرهنگ ذکریایی گفت: بیشترین عامل آتش سوزی، عامل انسانی و خاموش نکردن آتش از سوی گردشگران یا شکارچیان است.

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آخیز داری مازندران منطقه ساری افزود: وجود بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای هم در جنگل‌ها می‌تواند از علت‌های وقوع آتش سوزی باشد، زیرا برخورد آفتاب به بطری می‌تواند آتش ایجاد کند.

مازندران ۹۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد و هر هکتار سالانه اکسیژن ۱۰ نفر را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.