رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید هرچه سریع‌تر بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار و خطرناک در استان قزوین جمع آوری و تهیه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در ستاد کنترل مجرمان سابقه دار استان گفت: باید هرچه سریع‌تر بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار و خطرناک در استان قزوین جمع آوری و تهیه شود تا بتوان برنامه ریزی‌ها و اقدامات موثری را برای کنترل آن‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

وی اضافه کرد: مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای نباید از تخفیفات مرخصی برخوردار شوند، چون موجب نگرانی و بدبینی مردم نسبت به نظام می‌شوند و موجی از ناامنی و اضطراب را در میان شهروندان به وجود می‌آورند.

این مسئول با تاکید بر محدود شدن مرخصی‌ها یا سایر تخفیفات قانونی برای مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، افزود: با قایل شدن این محدودیت‌ها برای مجرمان سابقه دار و خطرناک طبیعتاً برای پیشگیری از وقوع جرم گام برداشته می‌شود و سایر مجرمان حرفه‌ای نیز درس عبرتی می‌گیرند تا برای برهم زدن نظم و امنیت جامعه اقدام نکنند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: مجرمان حرفه‌ای و شرور حتی پس از اتمام دوره زندان و محکومیت هم باید با نظارت قضایی آزاد شوند تا هم خیال مردم از باب امنیت در جامعه حفظ شود و هم اینکه دیگر این افراد به فکر قانون شکنی و تخطی از قانون نیفتند.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک را به دستگاه قضا معرفی کند، افزود: لیست این افراد باید به تایید دادستان مرکز استان برسد تا با کار کارشناسی برای ارتقای امنیت جامعه گام برداشته شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۳۸ درصد مجرمان زندان قزوین حرفه‌ای هستند یعنی سه جرم به بالا دارند و باید شرکای آن‌ها و گلوگاه‌های وقوع جرایم را شناسایی کنیم تا شاهد بازدارندگی اقدامات صورت گرفته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار