مدیر گروه سلامت، کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: پیشگیری، بهترین راه مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها بهترین کمک به کادر درمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، وحید جعفری، مدیر گروه سلامت، کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به راه درمان بیماری کرونا، گفت: هنوز هیچ درمان قطعی برای بیماری کرونا وجود ندارد و همچنان بهترین راه مقابله با کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد ادعای ساخت واکسن کرونای ایرانی، تصریح کرد: واکسن کرونا ابتدا باید در چند مرحله تست شده و سپس به تولید انبوه برسد که قطعاً انجام این مهم زمان‌بر است.

به گفته او، تاکنون دو عامل تنفس و ارتباط با سطوح به عنوان عوامل انتقال ویروس کرونا شناخته شده‌اند که برای جلوگیری از بروز آنها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

جعفری با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا، اقدامات مثبتی در زمینه نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی بخش‌های مختلف انجام گرفته است، گفت: نظارت بر اجرای مراسم ماه محرم، شب‌های قدر، آزمون‌های سراسری و آزمون‌های استخدامی موفق بوده است.

او همچنین بازگشایی هزار و ۱۰۷ مدرسه در استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز نظارت حداکثری بر رعایت دستورالعمل‌ها از سوی اصناف و واحد‌های بهداشتی، درمانی و خدماتی را از دیگر اقدامات مؤثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری بیان کرد.

جعفری درباره میزان رعایت دستورالعمل‌ها در استان، اظهار داشت: در ابتدای مهرماه میزان رعایت دستورالعمل‌ها زیر ۵۰ درصد و در حدود ۴۶ یا ۴۷ درصد بود، اما در حال حاضر با پیگیری ستاد مبارزه با کرونا و همراهی اصناف این میزان به ۷۳ درصد رسیده است.

او افزود: میزان رعایت دستورالعمل‌ها از سوی کارکنان ادرات و اماکن ۷۰ درصد، از سوی کارفرمایان ۷۳ درصد و از سوی مردم ۶۵ درصد اعلام شده است که تا وضعیت ایده‌آل ۹۰درصد، همچنان فاصله داریم.

ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

مدیر گروه سلامت، کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مهمترین گام برای مقابله با گسترش بیماری را رعایت فاصله اجتماعی تا میزان یک الی یک و نیم متر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، طبق پژوهش‌ها، ۷۶ درصد مردم در استان فاصله گذاری را رعایت می‌کنند که البته در برخی اماکن مانند نانوایی‌ها، دفاتر پیشخوان و دیگر اماکنی که تجمع در آن‌ها زیاد است، رعایت فاصله اجتماعی کمتر مشاهده می‌شود.

جعفری تصریح کرد: رعایت فاصله اجتماعی در فصل سرد اهمیت بیشتری دارد و لازم است در اماکنی که امکان تهویه هوا وجود ندارد، افراد فاصله گذاری را به عنوان مهمترین عامل حفظ سلامتی خود در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.