امیری زاده گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و وقوع حوادث غیر مترقبه در استان، کشاورزان، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به وسعت استان و وقوع حوادث غیر مترقبه و مشکلاتی مانند؛ خشکسالی و سیلاب، تگرگ، طوفان، آتش سوزی و سایر بلایای طبیعی که هر ساله به دلیل شرایط آب و هوایی رخ می‌دهد و سبب آسیب رساندن به محصولات کشاورزی می‌شود، کشاورزان می‌توانند تمامی محصولات خود را بیمه کنند.

او افزود: بیمه، پشتیبان کشاورزان بوده و اعتماد و اطمینانی برای محصولات کشاورزی آن‌ها به وجود می‌آورد.

امیری زاده با بیان اینکه که دولت اعلام کرده توان پرداخت خسارت به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نکنند، ندارد، اظهار داشت: کشاورزان باید تمام محصولات خود اعم از زراعی، باغی و حتی دام‌ها را بیمه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیمه پایه، بیمه عمومی، انفرادی، تکمیلی و بیمه  کشت قرار دادی را از انواع بیمه‌های این سازمان عنوان و تصریح کرد: همچنین بیمه آتش سوزی نیز امسال آغاز به کار کرده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به وقوع مجموعه‌ای از بلایای طبیعی در خوزستان در سال‌های اخیر، کشاورزان حتما نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت بروز خسارت، بیمه به آن‌ها کمک کند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار