رئیس‌جمهور فرانسه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز را که از تلاش پاریس در جهت اسلام‌هراسی انتقاد کرده بود، هدف حمله قرار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، رئیس جمهور فرانسه از آنچه به گفته او حمایت یک روزنامه آمریکایی از اسلام گرایی افراطی عنوان شد، انتقاد کرد.

امانوئل مکرون که به دلیل حمایت از توهین به پیامبر اسلام (ص) تنش‌های دیپلماتیکی را با کشور‌های مسلمان موجب شده، از روزنامه نیویورک تایمز آمریکا برای حمایت از اسلام گرایی افراطی انتقاد کرد. رئیس جمهور فرانسه گفت: ۵ سال پیش هنگامی که فرانسه هدف حملات تروریستی قرار گرفت، همه کشور‌ها از ما حمایت کردند، اما برخی روزنامه‌های کشور‌های دارای ارزش‌های مشترک با ما، به توجیه این خشونت پرداختند و فرانسه را مقصر جلوه دادند.

به گفته مکرون، این روزنامه‌ها حملات تروریستی در فرانسه را نتیجه طبیعی موج اسلام هراسی و نژادپرستی در این کشور دانستند.

انتقاد مکرون به مطلبی است که روز یکشنبه در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسید و در آن فرانسه متهم شد که به بهانه آزادی بیان و سکولاریسم به ترویج اسلام هراسی و خشونت دامن زده است.

علاوه بر نیویورک تایمز، روزنامه فایننشال تایمز نیز از رئیس جمهور فرانسه برای حمایت از سکولاریسم از کانال توهین به مقدسات دینی میلیارد‌ها انسان انتقاد کرد و نوشت مکرون با این کار به تفرقه افکنی در میان فرانسوی‌ها کمک می‌کند.

امانوئل مکرون چندی پیش با حمایت از انتشار کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز به پیامبر (ص) اعلام کرد که کشورش به انتشار چنین کاریکاتور‌هایی همچنان ادامه می‌دهد و آن را در راستای آزادی بیان عنوان کرد. اقدامی که خشم گسترده و سراسری مسلمانان سراسر جهان را در پی داشت.

سخنان رئیس‌جمهوری فرانسه موج گسترده‌ای از تظاهرات مردمی را در سراسر کشور‌های مسلمان به دنبال داشت و بسیاری از کشور‌های اسلامی کالا‌های فرانسوی را تحریم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
این دلقک سیرک تاریخ مصرفش زود تمام میشه
آخرین اخبار