در سال تحصیلی جاری ۶ هزار و ۱۳۰ بسته تحصیلی به دانش آموزان مددجوی کمیته امداد در استان کرمانشاه اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جمشیدی معاون فرهنگی کمیته امداد کرمانشاه ارزش بسته‌های اهدا شده را حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت : این بسته‌های تحصیلی شامل کیف، کفش و نوشت افزار بوده است.

او گفت : اعتبار بسته‌های مذکور از منابع جشن عاطفه ها، اداره اوقاف و امور خیریه استان و بسیج تامین شده است.

او با بیان اینکه در کنار اهدای بسته‌های تحصیلی دو هزار و ۳۴۷ دانش آموز نیازمند در استان از کمک هزینه تحصیل به صورت نقدی نیز بهره‌مند شده اند، افزود: بیش از ۲۳۴ میلیون تومان کمک هزینه به این دانش آموزان اهدا شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات فرهنگی این نهاد از محل کمک خیران نیکوکار تامین می‌شود، افزود: کمک‌های خیران نیک اندیش در سال جاری به سمت تامین ملزومات تحصیل غیرحضوری دانش آموزان و دانشجویان نیازمند سوق داده شود .

برون سپاری خدمات مددکاری و حمایتی کمیته امداد به ۵۰ مرکز نیکوکاری

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه از برون سپاری خدمات مددکاری و حمایتی کمیته امداد به ۵۰ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: هم اکنون پرونده مددکاری ۱۳ هزار و ۸۶۳ خانوار نیازمند در استان به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

 کیومرث رحمتی پور گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ هزار خانوار با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند.

رحمتی پور با بیان اینکه به هر خانوار تحت حمایت یک مددکار خدمات مددکاری و حمایتی ارائه می‌دهد، افزود: این نهاد بخشی از پرونده‌های مددجویی را به دلیل حجم بالای پرونده‌های حمایتی هر مددکار، چابک سازی سازمانی و همچنین ارتقای کیفیت خدمات حمایتی برون سپاری کرده است.

او افزود: در مرحله نخست برون سپاری، پرونده ۱۳ هزار و ۸۶۳ خانوار مددجو در استان به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این خانوار‌ها دارای سرپرست سالمند هستند، ادامه داد: ۵۰ مددکار فعال در مراکز نیکوکاری استان عهده دار رسیدگی و ارائه خدمات مددکاری به این خانوار‌های مددجو شده اند.

کیومرث رحمتی پور با یادآوری اینکه هر مددکار مراکز نیکوکاری تحت نظارت یک مددکار مجرب در ادارات تابعه استان فعالیت می‌کند، گفت: امیدواریم برون سپاری خدمات مددکاری این نهاد موجب تسریع در فرایند خدمت رسانی به خانوار‌های نیازمند شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.