مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه گفت : پروژه فیروزه سال ۱۳۹۲ کلنگ زنی شد و ساخت آن تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشت، اما در این سال با بروز برخی مشکلات ساخت آن متوقف ماند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حیدری مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه گفت : پروژه فیروزه سال ۱۳۹۲ کلنگ زنی شد و ساخت آن تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشت، اما در این سال با بروز برخی مشکلات میان شهرداری و شریک بخش خصوصی پروژه عملیات ساخت آن متوقف ماند.

او با اشاره به بلاتکلیفی پنج ساله این پروژه گفت : در نهایت شهرداری و شریک بخش خصوصی تصمیم به واگذاری کل این پروژه گرفته و در همین راستا پروژه از طریق سامانه "ستاد ایران" به مزایده گذاشته شد.

حیدری افزود: کل این پروژه ۱۷۵ میلیارد تومان ارزش گذاری شد که ۸۵ درصد سهم آن متعلق به شهرداری و ۱۵ درصد آن متعلق به شریک بخش خصوصی است، اما متاسفانه در این مزایده کسی خواهان فیروزه نشد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه با اشاره به مساحت هفت هزار مترمربعی این پروژه، افزود: زیربنای پروژه ۵۶ هزار مترمربع است و قرار است ۴۲۰ واحد تجاری به همراه ۵۵۲ واحد پارکینگ در آن احداث شود.

او موقعیت خوب "فیروزه" را یادآور شد و ادامه داد: این پروژه در دل بازار شهر بوده و از موقعیت خوبی برای راه اندازی واحد‌های تجاری برخوردار است و هم اکنون از ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و فرصت خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

او گفت: متاسفانه علی رغم شرایط خوب پروژه، در مزایده کسی خواهان آن نشد و با توجه به اتمام مدت کارشناسی پروژه بار دیگر قرار است این پروژه کارشناسی و قیمت گذاری شده و مجددا برای مزایده آن از طریق سامانه "ستاد ایران" اقدام شود.

او با اشاره به اخذ تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی برای این پروژه، گفت: با توجه به اینکه این تسهیلات باید بازپرداخت شود، هر چه سریعتر این پروژه تعیین تکلیف شود قطعا منابع کمتری هدر رفته و به سود شهر خواهد بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.