رئیس شورای شهر بوشهر گفت: آماده‌ایم مطالبات به حق شهروندان را محقق کنیم و از این رو انتظار داریم وضعیت طرح‌های شاخص شهرداری با سرعت بیشتری اجرا شود

طرح‌های شاخص بوشهر با سرعت بیشتری اجرا شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، داریوش پوربهی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در جلسه این شورا با قدردانی از تلاش مدافعان سلامت استان عنوان کرد: کارکنان حوزه درمان استان از همان روز‌های اول انتشار ویروس کرونا با تمام وجود وارد میدان مبارزه با این ویروس شدند و تا امروز شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیر آن‌ها در مبارزه با کرونا هستیم.

او افزود: به منظور قدردانی از مدافعان سلامت، درخواست دارم شهرداری لایحه‌ای برای معافیت یا تخفیف عوارض و خدمات شهرداری به شورا بفرستد تا بتوانیم قدردان بخش کوچکی از زحمات آنان باشیم.

رئیس شورای شهر بوشهر همچنین تاکید کرد: آماده‌ایم حرف‌های جدیدی داشته باشیم و مطالبات به حق شهروندان را محقق کنیم، از این رو انتظار داریم وضعیت طرح‌های شاخص شهرداری با سرعت بیشتری اجرا شود.

پوربهی گفت: تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی یکی از طرح‌های شاخص شهرداری است که بعد از مدتی توقف، ساخت آن از سر گرفته شده  است. چندین نوبت از این طرح بازدید کرده‌ایم و شهرداری ناظر مقیم گذاشته، اما روند ساخت کند است.

او افزود: طرحی به این بزرگی، نباید فقط پنج کارگر داشته باشد و اگر بخواهد این گونه پیش برود شاید در زمان شورای هفتم یا هشتم به بهره برداری برسد از این روز از شهردار درخواست داریم ساخت این تقاطع سرعت گیرد.

 نظارت دقیقی بر قیمت‌ها نیست

عضو شورای شهر بوشهر نیز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا، با بیان اینکه شهروندان بوشهری با مشکل تهیه کالا‌های اساسی مثل برنج، روغن، مرغ و گوشت مواجه هستند، گفت: نظارت دقیقی بر قیمت‌ها نیست و از دستگاه‌های نظارتی و متولی انتظار داریم بر روی قیمت اجناس در بازار بوشهر نظارت کنند.

عبدالخالق برزگرزاده افزود: از سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم با مشارکت تعاونی‌های ادارات و سایر دستگاه‌ها زمینه‌ای فراهم کنند که کالا‌های اساسی به راحتی در دسترس شهروندان قرار گیرد .

او همچنین با قدردانی از زحمات دکتر اسدی چهره ماندگار بوشهر در راه اندازی بیمارستان هسته‌ای، بیان کرد: مشکلی در قطعه زمین کنار این بیمارستان به وجود آمده که برای حل این مشکل، درخواست دارم شهردار لایحه آن را به شورا بفرستد.

نیرو‌های اتوبوسرانی بوشهر چند ماه است حقوق نگرفته‌اند

دیگر عضو شورای شهر بوشهر هم گفت: در شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا خدماتی که در شورا و شهرداری به شهروندان ارائه می‌دهیم باید باعث رضایت آن‌ها شود.

حیدر رفاهی ادامه داد: کارگران و پاکبان‌ها از جمله اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که ضرورت دارد به پرداخت حقوق و امور رفاهی آن‌ها توجه بیشتری شود و نباید به گونه‌ای باشد که کارگر ما سه ماه حقوق نگیرد و دفترچه بیمه نداشته باشد.

او عنوان کرد: نیرو‌های سازمان اتوبوسرانی بوشهر چندین ماه است حقوق نگرفته اند و باید به این نیرو‌ها بیشتر توجه شود تا شاهد خدمات بهتر آنان به مردم باشیم.

افتتاح خانه خدمات اجتماعی معطل آسفالت مسیر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر نیز گفت: خانه خدمات اجتماعی برای جمع آوری متکدیان و کودکان کار خیابانی تکمیل و تجهیز شده اما افتتاح این مرکز به دلیل آسفالت نشدن مسیر دسترسی آن معطل مانده‌است.

رباب عبیدی عنوان کرد: متکدیان و کودکان کار خیابانی از دیرباز به عنوان یکی از معضل‎های شهر بوشهر مطرح هستند و بارها فعالیت آن‌ها در خیابان‎ها سوژه کاربران فضای مجازی شده‌است.

برخی از طرح‌های عمرانی و خدماتی بوشهر وضع خوبی ندارند

همچنین رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا با بیان اینکه تعدادی از طرح‌های عمرانی و خدماتی وضع خوبی ندارند، گفت: به طور نمونه زمین‌های چمن مصنوعی که بخشی از آن‌ها اعتبارات استانی داشته فقط مشکل چمن دارد، یا بوستان محله‌ای یادگار امام قرار داد ۷۰۰ میلیونی داشته و پیمانکار ۳۵۰ میلیون گرفته، اما کار تعطیل شده و پیمانکار درخواست ماده ۴۸ کرده یا تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی که به پیمانکار آن خوش بین نیستم و این طرح مشکلاتی دارد از جمله عرض کم ورودی به خیابان آزادی.

مهرزاد آسایش ادامه داد: در حمایت از مدافعان سلامت طرحی از قبل در شورا تهیه شده که برای بررسی در اختیار رئیس شورا قرار می‌گیرد.

او، رسیدگی به وضعیت سامانه ۱۳۷، مخازن زباله و جمع آوری سگ‌های بدون صاحب را خواستار شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.