روستای اعلادوله شهرستان سروستان در ۵۰ کیلومتری شیراز با مشکلات مختلفی طی دهه‌های گذشته روبرو بوده که با تلاش‌های انجام شده بخشی از آن ها رفع شده و بخشی دیگر نیز در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، برخی شبکه‌های اجتماعی طی روزهای گذشته به بازتاب نیمه خالی لیوان در روستای اعلادوله سروستان پرداخته بودند و حال آن ‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد در دولت تدبیر و امید، گره‌هایی از مشکلات فراروی مردم این روستا گشوده شده است.

این روستا که روزگاری از خدمات نعمت برق استاندارد، آنتن‌دهی تلفن همراه و شبکه تلفن ثابت محروم بود، به شبکه سراسری برق متصل شده و مردم آن از آب آشامیدنی بهره‌مند شده ا ند اما با مشکلاتی در زمینه سرعت اینترنت و پهنای باند مواجه  هستند که به گفته مسئولان، این مشکلات نیز در دست پیگیری است.

آسفالت جاده دسترسی روستای اعلادوله نیز در دستور کار نهادهای متولی در شهرستان سروستان قرار دارد که قرارداد آن با پیمانکار منعقد و بخشی از این طرح اجرایی شده که تکمیل آن در انتظار تامین اعتبار است.

محسن پورزارعی فرماندار شهرستان سروستان،گفت: تمام روستاهای این شهرستان به جز روستای اعلادوله به صورت صد درصد دارای جاده دسترسی آسفالت شده هستند.

او، بیان کرد: تمام روستاهای شهرستان سروستان از پوشش اینترنتی و آنتن‌دهی تلفن‌همراه برخوردار هستند که امسال در هفته دولت به روستای اعلادوله به همراه چهار روستای دیگر گازرسانی شده است.

فرماندار شهرستان سروستان، تصریح کرد: شبکه برق روستای اعلادوله و روستاهای همجوار دارای نقص بود که این مشکل رفع شده است.

نماینده عالی دولت در سروستان، ادامه داد:  سه ماه پیش در خصوص موضوع آبرسانی این روستاها، شبکه جدیدی ایجاد شد که هر پنج روستا از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار هستند.

پورزارعی، افزود: یک خانه بهداشت روستایی به صورت کانکس در روستای اعلادوله مستقر است تا مردم این روستا از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار باشند.

او، اضافه کرد: این روستا دارای شبکه تلفن ثابت روستایی و اینترنت است اما در پهنای باند مشکلاتی دارد که در این زمینه جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم.

فرماندار سروستان، تاکید کرد: این روستا نیازمند ۲ دکل است که با مدیرکل تنظیم مقررات رادیویی و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس رایزنی‌هایی انجام شده اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده است.

پورزارعی، با بیان اینکه این روستا پشت کوه واقع شده است، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم  موضوع سرعت اینترنت تلفن همراه به خصوص برای استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد را رفع کنیم.

او،  بیان کرد: مردم این روستا از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند اما سرعت آن برای اتصال دانش‌آموزان به شبکه شاد کند است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سروستان، تصریح کرد: جاده دسترسی این روستا ۹ کیلومتر بوده که این موضوع از سوی استاندار فارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیری شده است.

پورزارعی افزود: پیمانکار این طرح بخشی از پل‌های این جاده را تکمیل کرده و قرارداد جدید  امسال از طریق اداره راه و شهرسازی به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با پیمانکار منعقد شده اما از آن جا که پولی به پیمانکار تزریق نشده ادامه کار نداده است.

او، اضافه کرد: از محل مناطق محروم ریاست‌ جمهوری برای تکمیل جاده دسترسی روستای اعلادوله پیگیری‌هایی انجام شد که اگر اعتباری در این زمینه اختصاص داده شود این جاده نیز هرچه سریعتر آسفالت می شود.

فرماندار سروستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مهاجرت معکوس از شهر به این روستا در حال انجام است ۶ هکتار زمین به طرح هادی این روستا اضافه کردیم که این مسئله توسعه و آبادانی این روستا را به دنبال دارد.

پورزارعی با تاکید بر اینکه توسعه و آبادانی و حل مشکلات روستای اعلادوله نیازمند همکاری هرچه بیشتر مردم این روستا است، گفت:  تا کنون خدمات زیادی به روستاها ارائه شده که نباید خدمات نظام زیر سوال برده شود.

شهرستان سروستان در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد که از شمال به شهرستان خرامه ، از شرق به شهرستان استهبان و فسا، از جنوب به شهرستان جهرم و از غرب به شیراز محدود می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
من به روستای محروم اعلادوله رفتم لوله گاز کشیدن ولی گاز که وصل نیست بدبختها برای نفت ولو هستند
آخرین اخبار