به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید شهردار تهران از ایستگاه برج میلاد در خط ۷ مترو تهران اظهار کرد: امروزه سایر کلانشهرهای دنیا کمکهای نقدی برای توسعه ناوگان حملونقل عمومی خود دریافت میکنند برای مثال شهرداری لندن در شرایط کرونا حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند (بالغ بر صد هزار میلیارد تومان) از دولت کمک گرفت و به تعداد اتوبوسها و واگنهای مترو اضافه کرد.
وی افزود: شهرداری هلند نیز در دوران کرونا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از دولت کمک دریافت کرد تا حمل و نقل عمومی شهر از لحاظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مناسب شود.
هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران هیچ کمکی از دولت در دوران کرونا دریافت نکرده است، ادامه داد: نزدیک به دو سال است که شهرداری تهران تلاش میکند تا وثیقههای بانکی اوراق مشارکت با عاملیت بانک رفاه را تأمین کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تصور بانک از وثیقه، خرید املاک شهرداری است، در صورتی که این املاک تنها وثیقهای در اختیار بانک هستند. تمامی حسابهای شهرداری به بانک رفاه اعلام شده است تا در صورت تأخیر در پرداخت اقساط، پول را از حساب شهرداری برداشت کنند. فشار بیش از اندازه بانک برای وثیقه ضرورتی ندارد. دولت باید کمک کند تا منابع نقدی حاصل از اوراق مشارکت هرچه سریعتر به حساب شهرداری تهران واریز شود.
وی با تأکید بر اینکه تمامی ۱۲ ایستگاهی که قرار است طبق برنامه ریزی تا پایان امسال به بهره برداری برسند، پیشرفتهای فیزیکی بیش از ۹۳ و ۹۵ درصد دارند، گفت: در حال حاضر که شهرداری به خرید امکانات و تجهیزات رسیده است، بانک مرکزی و بانک عامل سخت گیریهای بیش از حد نسبت به شهرداری اعمال میکنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن درخواست از دولت و بانک مرکزی برای نقد شدن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و هزینه کرد آن در مترو و اتوبوسرانی، گفت: با دستور شهردار تهران قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس منعقد شد که با ۵۰۰ میلیارد تومان حاصل از اوراق مشارکت میتوان ۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر خریداری کرد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/