معاون اجتماعی بهزیستی قم به تشریح خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی قم در بهار و تابستان ۹۹ پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مریم علی شیری، معاون اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به برقراری ۱۵۴۲۵ تماس در شش ماه اول سال ۹۹ با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی قم اظهار کرد:اورژانس اجتماعی بهزیستی در سطح کشور با هدف کنترل وکاهش میزان آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده و وظیفه آن مداخله در بحران‌هایی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، خشونت و سالمندآزاری و… است.

او افزود:می توان گفت جامعه هدف اورژانس اجتماعی را موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی، دختران و زنان آسیب دیده و درمعرض آسیب، دختران فراری از منزل، افرادبدسرپرست و کودکان بی‌سرپرست و تمام افرادی که در شرایط بحرانی قرار می‌گیرندرا شامل می‌شود.


علی شیری افزود: ازبین ۱۵۴۲۵ تماس ذکر شده ۳۶/۶ درصد از تماس‌های خط ۱۲۳ ‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏تماس‌های مرتبط ‏‏ و ۶۳/۳ درصد مابقی غیر مرتبط بودند که نشان از کم اطلاعی مردم از خدمات اورژانس اجتماعی دارد، همچنین ۹۳۴ نفر در ۶ ماه نخست سال ۹۹ از خدمات تیم سیار اورژانس اجتماعی استفاده کرده اند.


علی شیری با اشاره به انواع آسیب‌های مطرح شده در اورژانس اجتماعی عنوان کرد: بیشترین موارد پیگیری از سوی  اورژانس اجتماعی در ۶ماه نخست سال ۱۳۹۹ شامل اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، همسرآزاری، زوجین متقاضی طلاق و مراجعین نیازمند مساعدت مالی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی بوده است.


معاون اجتماعی بهزیستی استان قم ناکافی بودن مهارت‌های زندگی، اختلالات روانی، اعتیاد، تفاوت‌های فرهنگی و اعتقادی، خیانت، مشکلات اقتصادی و بیکاری را از دلایل اصلی اختلافات خانوادگی وهمسرآزاری برشمرد و بیان کرد: درموضوع کودک آزاری، اعتیاد والدین، طلاق، مشکلات روحی وروانی سرپرست یا مراقب اصلی، مشکلات اقتصادی، از مهم ترین علت‌های شناسایی شده هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
من در شرایط بحرانی بودم اما اورژانس اجتماعی به دردم نخورد مزخرفه
آخرین اخبار