شریعتی گفت: توسعه جامعه و گسترش آگاهی در پی افزایش سرانه مطالعه ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: علاقه خانواده‌ها به امر کتابخوانی موجب علاقه مندی نسل جدید به کتاب می‌شودو ما نیز باید خانواده‌ها را به حوزه کتاب خوانی ترغیب کنیم و هرچه سرانه مطالعه بالا رود از التهابات جامعه کاسته و توسعه جامعه را رقم ‌می‌زند و موجب گسترش آگاهی می‌شود.

او با بیان اینکه مطالعه کافی نداشتن یکی  از معضلات جامعه ما است، افزود: دستگاه‌ها لازم است این مساله را آسیب شناسی کنند تا ما در سیاستگذاری خود با اقدامات لازم سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

شریعتی بیان داشت: در بیماری کرونا آن کشور‌هایی که داناتر هستند در کنترل، درمان، پیشگیری و تشخیص گام‌های سریع‌تر و موفقتری برداشتند و در ساخت دارو و واکسن توفیقات بیشتری کسب نمودند و این امر نشان می‌دهد اساس و زیربنای هستی بر محور دانایی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه آن اساتیدی که اهل مطالعه بیشتر هستند کلاسشان شلوغ‌تر بوده و مراجعه به آن‌ها بیشتر است تصریح کرد: دانشجو و طلبه مشاهده می‌کنند که درون تشنه اش را مطالعات و دانایی آن استاد سیراب می‌کند در عین حال برخی کلاس‌ها با استقبال کمتری مواجه میشود که اهمیت مطالعه و پژوهش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: هر چه بیشتر از حفظیات کاسته شود و به سمت پژوهش محوری حرکت کنیم نشاط و شادابی و پویایی و دانش اندوزی بیشتر است در غیر این صورت رکود و ایستایی حاکم میشود و رونق و توجه و رجوع به خود را از دست می‌دهیم و کتاب گریزی در جامعه وجود دارد، چون آنچنان که باید و شاید بر امر ترویج کتاب خوانی تلاش نکرده ایم.

او گفت: از فرماندارانی که نقش بیشتری در ترویج کتابخوانی داشتند همچون فرمانداران اندیمشک گتوند امیدیه و شوش قدردانی می‌کنم و آموزش و پرورش در شناسایی دانش آموزان مستعد و بی بضاعت نیز کمک و اقدام نماید و  حتما از سامانه «شاد» برای ترویج کتاب و کتابخوانی کمک گرفته شود. اداره کل کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش خوزستان حتما باید در این زمینه جلسات مشترکی داشته باشند و از این ظرفیت استفاده کند.

شریعتی بیان کرد: باید تلاش شود که آموزش مجازی ارتباط فکری را به سمت سردی نبرد و بالندگی و روحیه نشاط دانش آموزان حفظ و تقویت شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.