رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: بیش از ۷۰ درصد پروژه‌های این دانشگاه تا سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر اینکه یک سایت جدید در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حال ساخت است، اظهار کرد: پروژه توسعه بیمارستان امام حسین (ع) به مساحت ۱۶ هزار مترمربع در دستور کار بوده و ساخت مرکز جامع سرطان در این مجموعه دیده‌ شده است.

او ادامه داد: بیمارستان شهرستان میامی در حال ساخت است و مرکز جامع سلامت هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود بیان کرد: هر آمبولانس این دانشگاه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و توانسته‌ایم بیش از ۱۵ دستگاه آمبولانس را به ناوگان اورژانس اضافه کنیم.

او با اشاره به اجرای طب سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود عنوان کرد: در بخش طب سالمندی با فرانسوی‌ها کارهایی انجام داده‌ایم و فضای اورژانس قبلی بیمارستان امام حسین (ع) به این منظور اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود با اشاره به اجرای طرح غربالگری فشار خون در شهرستان‌های شاهرود و میامی گفت: هدفی که برای دانشگاه تعیین شد، اندازه‌گیری فشار خون ۶۸ هزار نفر بود که این اقدام برای ۱۰۵ هزار نفر انجام شد.

چمن طلب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود از بیمه تأمین اجتماعی را ۷۰ درصد و بیمه سلامت را ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: در بخش بیمه تأمین اجتماعی، ۶۰ درصد طلب‌های چهار ماه نخست امسال پرداخت شده و از سال گذشته هم دو ماه آخر را طلب داریم.

او با بیان اینکه با توجه به سوختگی دو تا سه نفر در ماه در شهرستان شاهرود نیازی به وجود بخش سوختگی نیست، اضافه کرد: در سال ۳۵۰ تا ۴۰۰ مورد جدید ابتلا به سرطان داریم که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۵۰ نفر مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود بیان کرد: بالای ۷۰ درصد پروژه‌های این دانشگاه تا سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد؛ اما بقیه به دولت بعدی منتقل می‌شود.

چمن به برگزاری همایش بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود اشاره کرد و افزود: در آبان‌ماه امسال، همایش بین‌المللی گیاهان دارویی در شاهرود برگزار می‌شود.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.