بزرگ‌ترین پروژه ساماندهی حاشیه‌نشینی کشور در تبریز کلید خورد

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در شهرک جوانان گفت: این پروژه بزرگ‌ترین طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی در کشور است.

بزرگ‌ترین پروژه ساماندهی حاشیه‌نشینی کشور در تبریز کلید زده شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز گفت: تبریز یکی از شهر‌های روی گسل کشور است که از این منظر خطرپذیری بالایی دارد؛ به طوری که اکنون در تبریز ۲ هزار هکتار بافت حاشیه نشین داریم.

اواز تبریز به عنوان پایلوت طرح جابه‌جایی حاشیه نشینان نام برد وافزود: مقرر شده است که ۱۰ هکتار از سهم شهرداری تبریز در شهرک جوانان برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی جهت جا به جایی حاشیه نشینان در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قرار گیرد و تامین مالی احداث این تعداد واحد از سوی شهرداری تبریز به شکل نقدی و غیرنقدی خواهد بود.

او با بیان اینکه این اقدام موثرترین و عظیم‌ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی در کشور است گفت: احداث ۲ هزار واحد، در فاز اول پیش بینی شده است و بی شک در فاز‌های بعدی، واحد‌های بیش تری احداث خواهیم کرد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این واحد‌ها به شکل صنعتی و سبک سازی احداث می‌شود، امیدواریم در مدت زمان کوتاه شاهد بهره برداری این واحد‌های مسکونی باشیم.

شهین باهر با اشاره به بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از سه پروژه کلان شهری تبریز که تفاهم نامه آن سال گذشته امضا شده بود گفت: احداث مرکز دفن بهداشتی پسماند و اتوبان ولایت در حال حاضر با جدیت پیش می‌رود.

او گفت: مطالعات پارک بزرگ نیز که یکی از آن سه پروژه کلان بود، رو به اتمام است و از امروز عملیات اجرایی آن با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد.

او همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث تراموای شهری در تبریز با قرارگاه خاتم افزود: امروز تفاهم نامه احداث خط پنج قطار شهری از میدان قونقا تا میدان راه آهن تبریز، در مسیر قونقای تاریخی تبریز که ۱۱۰ سال پیش در این شهر وجود داشت، امضا شد و امیدواریم به زودی تبدیل به قرارداد شده و وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.