سهرابی گفت: حادثه آتش‌سوزی پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران ناشی از تجمع بخارات در محفظه جایگاه و سرایت آن به نفتکش در حال تخلیه فرآورده بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، مسعود سهرابی در خصوص حادثه آتش‌سوزی پمپ بنزین میدان مرکزی میوه و تره بار خیابان پیروزی تهران گفت: این جایگاه از نوع جایگاه‌های سریع‌النصب (کوچک مقیاس) بوده که در ابتدای فرآیند تخلیه سوخت نفتکش، بخارات بنزین داخل محفظه (اتاقک فلزی) جایگاه تجمع کرده و ابتدا منجر به یک انفجار ضعیف شده است، سپس این انفجار به نفتکش در حال تخلیه سوخت سرایت می‌کند که خوشبختانه با واکنش سریع راننده، آتش به سرعت خاموش شده و نفتکش منفجر نشده است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه در زمان این رخداد به‌دلیل تخلیه سوخت، هیچ خودروئی در جایگاه وجود نداشته است، گفت: تنها فردی که در اثر این حادثه آسیب دیده است، بازبین جایگاه بوده که در اثر موج انفجار آسیب دیده است.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی ایستگاه آتش‌نشانی، نیرو‌های امدادی به سرعت به محل مراجعه و آتش را خاموش کردند و تنها در اثر موج انفجار آسیب فیزیکی در جایگاه اتفاق افتاده است.

سهرابی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دلیل اصلی حادثه بی‌احتیاطی و نبود نظارت بر روند سوخت‌گیری بوده است که نهایی شدن آن بهد بررسی‌های فنی دقیق نیاز دارد.

 جایگاه عرضه سوخت کوچک مقیاس میدان مرکزی میوه و تره بار خیابان پیروزی تهران در زمره جایگاه‌های کوچک مقیاس زیر نظر شرکت‌های صاحب‌نشان (برند) بوده و متعلق به بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار