مدیرکل بنیاد مسکن از مقاوم سازی ۶۰ درصد واحد‌های مسکن روستایی در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن روستایی گفت: با توجه به اجرای طرح جامع مسکن در کشور که قسمتی از آن مسکن روستایی است تا افق ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده ۷۵ درصد از واحد‌های مسکن روستایی مقاوم سازی شود.

محمدی افزود:در این طرح سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور مقاوم سازی می‌شود و در این بین سهم استان سالانه ۵ هزار واحد مسکن روستایی است که از سال ۸۴ این سهمیه دریافت و توزیع شده است.

او با بیان اینکه تعداد ۳۷۷ هزار نفر در قالب ۱۱۱ هزار خانوار در روستا‌های استان ساکن هستند، عنوان کرد:۱۰۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی در روستا‌ها وجود دارد که از این تعداد ۶۷ هزار و ۸۰۰ واحد مقاوم سازی شده است.


بیشتر بخوانید


محمدی با اشاره به زلزله سال ۹۶ و سیل سال ۹۸ گفت:در زلزله سال ۹۶ به ۱۴ هزار واحد در استان خسارت وارد شد که ۴هزار و ۵۰۰ واحد احداثی و ۹ هزار و ۵۰۰ واحد هم تعمیری بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه خراسان شمالی سومین استان کشور به لحاظ احداث مسکن بعداز سیل سال ۹۸ است گفت:با میگیری‌های انجام شده تاکنون ۶ هزار و ۴۵۰ سهمیه ساخت مسکن برای استان دریافت شده است.

محمدی با بیان اینکه با عنایت مقام معظم رهبری تعداد ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان به هر یک از این واحد‌ها تخصیص یافت عنوان کرد:در مجموع ۵۰ هزار تن سیمان رایگان وارد استان شد و به این واحد‌ها اختصاص یافت و علاوه بر آن اجرای نقشه و پروانه این واحد‌ها رایگان انجام شد.

او با اشاره به اینکه امسال نیز بیش از ۳ هزار واحد مسکن روستایی بطور ویژه ساخته شد افزود:در مجموع از سال ۹۸ تاکنون ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان احداث شده است.

محمدی با اشاره اجرای طرح ایتام در استان عنوان کرد:در قالب اجرای طرح ایتام ۵۰ میلیون کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت میشود، در این خصوص ۲۰ نفر در کمیته امداد و ۴۰ نفر در بهزیستی شناسایی شده اند، این تسهیلات در روستا جهت ساخت و در شهر جهت خرید به واجدان شرایط پراخت می‌شود.

مدیر کل بنیادمسکن خراسان شمالی در پایان در خصوص اجرای طرح هادی در روستا‌ها گفت:در استان ۷۴۴ روستا وجود دارد که تعداد ۷۲۲ روستا بالای ۲۰ خانوار است که مشمول اجرای طرح هادی می‌شود.

محمدی افزود:در حال حاضر ۴۰۵ روستا طرح هادی انجام شده که ۷۰ درصد جمعیت روستایی استان را شامل میشود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.