مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی از بهبود یافتگان کرونا خواست نسبت به اهدای پلاسمای خونشان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با پیشتازی نه ماهه ویروس کرونا و موثر بودن درمان با پلاسمای بهبود یافتگان کرونا نیاز مبرم به اهدای پلاسمای خون وجود دارد.

میری مقدم مدیر عامل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: هر میزان که پلاسما اهدا می‌ شود، دو تا سه برابر آن درخواست وجود دارد.

او افزود: در حال حاضر ذخیره پلاسما ی ما در استان به صفر رسیده است.

میری مقدم با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز نزدیک به ۷ هزار بهبود یافته در استان وجود داشته است، تصریح کرد: این در حالی است که فقط ۲۹۳ واحد پلاسما به بیمارستان‌های استان رسیده است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه دلیل عدم مراجعه بهبود یافتگان کرونا برای اهداء پلاسما عدم آگاهی افراد از تاثیر این نوع درمان است، ادامه داد: تزریق پلاسما ۵۰ تا ۶۰ درصد مرگ و میر کرونا و مدت بستری در بیمارستان را تا حد قابل توجهی کاهش داده است.

اهدای پلاسما باعث کاهش ایمنی بدن نمی شود

دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با رد کاهش ایمنی بدن با اهدای پلاسما گفت: آنتی بادی موجود در بدن بیماران بهبود یافته در تمام خون پراکنده است و تنها بخش کوچکی از این آنتی بادی توسط بیماران بهبود یافته اهداء می‌ شود.

اما با این حال برخی از بهبود یافتگان کرونا به شکرانه سلامتشان در این امر خیر سهیم می‌ شوند و نسبت به اهداء پلاسمای خونشان اقدام می‌ کنند.

اگر شما سنی بین ۱۸ تا ۶۵ سال دارید و یا خانمی هستید که بارداری یا سقط جنین نداشته اید، مدرکی دال بر ابتلا به کرونا دارید و از بهبودی شما ۲۸ روز گذشته است می‌ توانید نسبت به اهداء پلاسما اقدام کنید.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار