مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۸۹ مجوز تاسیس در سطح ۸۷ هکتار صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با بازگشایی مجدد سامانه سیتا ۸۹ طرح احداث گلخانه با ۸۷ هکتار پس از تصویب در کارگروه استان برای اخذ تسهیلات به بانک‌های کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید معرفی شد.

شریکیان افزود: تا کنون ۱۰ طرح با سطح ۳ هکتار انعقاد قرارداد شده است.

به گفته مدیر امورباغبانی استان با فعال سازی ستاد توسعه گلخانه در استان و شهرستان‌ها، اجرای برنامه‌های آموزشی ترویجی و حذف استعلامات غیر ضروری، تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها، تامین تسهیلات سریعتر انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


پارسال ۲۳ طرح با سطح هشت هکتار به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

شریکیان گفت: مجتمع گلخانه‌ای ۱۰۰ هکتاری دوین شیروان با سرمایه گذاری موسسه ملل در کارگروه استانی تصویب و کارگروه ملی نیز با کلیات طرح و پرداخت تسهیلات به صورت فاز بندی موافقت کرده است.

مجتمع گلخانه‌ای امام رضا (ع) در شهرستان مانه و سملقان نیز در سه فاز با مساحت ۱۱۵ هکتار احداث که فاز اول و دوم آن واگذارشده و فاز سوم آماده سرمایه گذاری است و شهرک گلخانه‌ای ساری گل شهرستان اسفراین با مساحت ۵۰ هکتار که در مرحله تامین زیر ساخت‌ها است.

در گلخانه‌های استان محصولات متنوعی ازجمله گوجه فرنگی، خیار، سبزی ریحان، گیاهان گلدانی و گل‌های شاخه بریده (نظیر لسیانتوس، شب بو)، آلوورا، کاکتوس، نشاء گیاهان دارویی و زراعی، قلمه گل محمدی و نهال پسته تولید می‌شود.

خراسان شمالی به لحاظ سطح زیر کشت گلخانه‌ای رتبه ۲۱ و در تولید به رتبه ۱۷ ارتقاء یافته است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.