رئیس هیئت ملی مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن از قصد آلمان برای تمدید تحریم تسلیحاتی ریاض استقبال کرد و اتخاذ موضعی مشابه از سوی سایر کشور‌ها را خواستار شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت ملی مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله از اقدام برخی کشور‌ها برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی قدردانی کرد.

او گفت: از کشور‌هایی که تصمیم به توقف فروش سلاح به نظام سعودی، قاتل کودکان یمن، گرفته‌اند، قدردانی می‌کنیم.

عبدالسلام از سایر کشور‌ها نیز خواست به عنوان کمترین میزان موضعگیری انسانی در قبال حملات وحشیانه ائتلاف سعودی که برای امنیت و ثبات کشور‌ها خطرناک است، موضعی مشابه اتخاذ کنند.

در همین حال، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه، در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که تصمیم دولت این کشور برای قطع فروش تسلیحات به ریاض را «غیرمنطقی» و «اشتباه» دانست و عربستان دیگر به تسلیحات نظامی برلین نیازی ندارد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، در مارس ۲۰۱۸ برای اولین بار هرگونه فروش سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن را ممنوع اعلام کرد. اما این تحریم تا زمان قتل «جمال خاشقجی» به طور کامل اجرا نشد تا اینکه در نوامبر همان سال با قتل این نویسنده سعودی، تحریم تسلیحاتی نیز به طور کامل به اجرا در آمد و تا کنون سه بار تمدید شده است.

تحریم تسلیحاتی عربستان از سوی آلمان در ۳۱ دسامبر پایان می‌یابد، اما گفته می‌شود که مرکل به دنبال تمدید مجدد این تحریم است.

در جنگ یمن که بیش از شش سال است به طول انجامیده چند میلیون نفر آواره شده و اکثریت زیرساخت‌های شهری، اقتصادی و بهداشتی-درمانی این کشور تخریب شده است و هم اکنون بر اساس گزارش‌های سازمان ملل در شرایط قحطی و گرسنگی مطلق به علت محاصره از سوی عربستان است و همه گیری ویروس کرونا در جهان و شیوع آن در یمن اوضاع انسانی و درمانی را بسیار وخیم کرده است.

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۳۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
هنوز ایران صادرات تسلیحات را به حوزه کشورهای محورمقاومت شروع نکرده ولی آثارش قابل توجه است و همین موضوع بود که یکی از بندهای قراردادبرجام را برای آمریکا قبل از منقضی شدن با اهمیت کرده بود گرچه هیئت حاکمه آمریکا به نمایندگی احمق درجه یک خود بنام ترامپ بطور یکجانبه از این قرارداد چندجانبه خارج شده بود و حتی در نشست شورای امنیت نیز نتوانست این بند را دوباره مورد تحریم سازمان ملل قرار دهد و با شکست مواجه شد................
آخرین اخبار