سفیر سابق آمریکا در سنگاپور در دوران باراک اوباما، از کاخ سفید بابت عدم فراهم کردن روند انتقال قدرت به جو بایدن و کامالا هریس انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «دیوید آدلمن» که در زمان دولت اوباما به عنوان سفیر آمریکا در سنگاپور حضور داشته، روز دوشنبه گفت که کاخ سفید در رابطه با ارائه مقدمات انتقال قدرت به تیم «جوبایدن» رئیس جمهور منتخب به صورت جدی «فاجعه بار» عمل می‌کند.

آدلمن در گفت‌وگویی با سی‌ان‌بی‌سی، گفت: «این رفتار ترامپ تاکنون خیلی آسیب زننده نبوده است. اما اگر این روند در هفته های آتی نیز ادامه پیدا کند، خسارت های قابل توجهی در پی خواهد داشت».

جلسات توجیهی روزانه که جنبه امنیتی هم دارد به صورت سنتی از گذشته برای رئیس جمهور منتخب برگزار می‌شده، این جلسات هنوز برای جو بایدن و کامالا هریس برگزار نشده است. دیپلمات سابق و ارشد آمریکایی گفت: «طی دو هفته آینده، ما می‌خواهیم تا جلسات توجیهی بسیار محرمانه به صورت مرتب برگزار شود تا آنها برای انتقال قدرت آماده شوند».

چندین سناتور جمهوری‌خواه هم از کاخ سفید خواستند تا حتی در صورت تردید یا خودداری از تصدیق وی به عنوان رئیس جمهور منتخب، جلسات توجیهی روزانه را برای او برگزار کند.

ترامپ از پذیرفتن نتیجه انتخابات امتناع ورزیده و ادعا‌هایی در مورد وقوع تقلب گسترده در روند انتخابات را مطرح کرده است. وی تاکنون و از زمان مسجل شدن شکستش در انتخابات در توئیت های متعددی ایالت های کلیدی را به تغییر نتیجه آراء متهم کرده و گفته بایدن به لطف رسانه ها در انتخابات پیروز شده است. ترامپ حتی تاکنون چندین بار عبارت «در انتخابات پیروز شدم» را توئیت کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۱۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
بالاخره خیاط هم در کوزه افتاد.......سالیان دراز و متمادی هیئت حاکمه آمریکا وCIA در اقصی نقاط جهان با سیاست تفرقه و تقلب و انقلاب های رنگی کارزارهای انتخاباتی کشورهائی که در مسیر سیاسی آمریکا نبوده و مستقل عمل میکنند را با همین شیوه هائی که امروز در کف خیابان ها و بلوارهای ایالات مختلف آمریکا شاهدیم با کمک غول های رسانه ای به آشوب میکشاند ولی بالاخره خودش هم در این منجلاب گرفتار شد حتی اگر این قضیه با مشکلات خاص خودش حل و فصل بشود روشی نوین مقابل دموکراسی آمریکائی به مردم بطور نامحسوس آموزش داده شد و انتخابات آتی آمریکا نیز بعید نیست که در سالهای بعدی با همین شیوه به آشوب کشانده شوند.......بهرام که گور گرفتی همه عمر....ندیدی که گور چگونه بهرام گرفت؟!!...............
آخرین اخبار