به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
ساری ،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل
بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: پس از وقفهای ۱۰ ساله در
ترانزیت کالا با کشتیهای رو – رو کامیونی از بنادر شمالی به کشورهای حاشیه دریای خزر، فعالیت این نوع کشتیها جهت ترانزیت انواع کالاها، برای نخستین بار در بندرامیرآباد آغاز شد.
او افزود: کشتی رو – رو کامیونی قادر است ۳۰ دستگاه تریلی محتوی کالا را در خود جای دهد و در مسیر بندر امیرآباد به سایر بنادر دریای خزر تردد کند.
سعیدی پور مسیر ترانزیتی کالا توسط کشتی رو – رو کامیونی را از بنادر شمالی به بندر آکتائو کشور قزاقستان عنوان کرد که در این سفر تعدادی کامیون حامل تجهیزات و میوه به آن کشور و سپس از مسیر زمینی به ازبکستان ارسال میشوند و از راه اندازی ۳ خط منظم ترانزیتی انواع کالا از این طریق به صورت ماهانه بین دو کشور ایران و قزاقستان خبر داد.
او یکی از مهمترین ویژگی این نوع از حمل و نقل کالاها را صرفه جویی در هزینههای جابجایی کالاهای تجارتی از مبدأ تا مقصد و کنترل کامل بر تمام مسیر حمل برشمرد و گفت: با فعال شدن این خط ترانزیتی و کاهش هزینههای تمام شده، صاحبان کالا بیش از پیش نسبت به ترانزیت کالا از این مسیر ترغیب خواهند شد.
سعیدی پور با بیان اینکه بندرامیرآباد با حمل و نقل کالا از قبیل حمل ریلی، حمل جادهای، حمل ترکیبی، حمل و نقل چند وجهی نقش بسزایی را در صادرات، واردات و ترانزیت کشور ایفاء میکند ابراز امیدواری کرد با تکمیل و بهره برداری از اسکله رو – رو ریلی و توسعه زیرساختهای ریلی و لجستیکی، شاهد رشد چشمگیر ترانزیت کالا از بندرامیرآباد به کشورهای آسیای مرکزی، عراق و افغانستان باشیم.
کشتیهای رو – رو کامیونی برای حمل خودرو و سایر محمولههایی که روی چرخ قرار دارند استفاده میشوند و پلهای متحرک در آن امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری را به کشتی فراهم میسازد.
انتهای پیام/س