بهسازی ۲۳۶ کیلومتر از راه‌های استان کرمان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۶ کیلومتر از راه‌های استان کرمان بهسازی و آسفالت شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حاج سیدعلیخانی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان وجود دارد که به لحاظ طول رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

حاج سیدعلیخانی ادامه داد: همچنین هزار و ۹۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان قرار دارد که بعد از اصفهان بیشترین بزرگراه‌های کشور در استان کرمان واقع شده اند.

او افزود: این وسعت زیاد مستلزم منابع بیشتری برای نگهداری است اما متاسفانه امسال با محدودیت منابع مواجه شده ایم، ولی سعی کرده ایم با بهره گیری از امکانات موجود و مدیریت صحیح منابع و به کارگیری روش‌های نوین نگهداری و کم هزینه وضعیت سرویس دهی جاده‌ها را به شکل مناسبی حفظ کنیم.

حاج سیدعلیخانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۶ کیلومتر از راه‌های استان بهسازی و روکش آسفالت شده اند و همچنین در ۳۱۲ کیلومتر از راه ها، آسفالت حفاظتی اجرا شده است، بیان داشت: امسال در مقایسه با پارسال هزینه‌های نگهداری جاده‌ها بسیار بالا رفته است.

او به بهسازی حدود ۱۰ کیلومتر از جاده کرمان، رفسنجان طی امسال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این محور وضعیت مناسبی دارد، همچنین عملیات روکش آسفالت نیز در ابتدای جاده کرمان، جوپار به طول ۶ کیلومترانجام شده است.

حاج سید علیخانی اظهارکرد: انجام عملیات نصب و ترمیم تابلو‌ها و خط کشی محور فوق را در دستور کار قرار داده ایم که تا دو ماه آینده خط کشی و تعمیر علائم به طور کامل انجام می‌شود.

او در خصوص آمار بالای واژگونی و تصادف در این جاده گفت: متاسفانه تردد غیرمجاز اتباع بیگانه و سرعت زیاد آن‌ها در این مسیر موجب بروز مشکلات شده است.

حاج سید علیخانی افزود: ۲۶ کیلومتر از روکش آسفالت جاده بافت، کرمان خراب بود که از ابتدای امسال ترمیم شد و مابقی آن از لحاظ وضعیت جاده کیفیت مطلوبی دارد.

اوگفت: شماره ۱۴۱ سامانه اطلاعات راه‌ها است همچنین هم استانی ها برای انتقال هرگونه شکایت، انتقاد ویا پیشنــهاد مرتبط با حوزه راهــداری ، حمل و نقل استان، می‌توانند مراتب را از طریق سـامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار