مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور سند مالکیت تک‌برگی برای ۱۰۶ قطعه از اراضی و املاک در راستای حراست از آثار تاریخی و پروژه‌های گردشگری موجود در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ملک‌حسن قویدل مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت : از تعداد ۱۰۶ قطعه اراضی و املاک در تصرف و اختیار این اداره کل که اقدام به تهیه سند تک‌برگی شده، ۵۶ پلاک مربوط به عرصه و حریم آثار تاریخی استان بوده که نقشه‌برداری و مکاتبات اداری آن انجام و در مرحله صدور سند تک‌برگی دولتی است و ۵۰ پلاک نیز مربوط به پروژه‌های گردشگری در دست اقدام است.


بیشتر بخوانید 


او گفت : این اقدام در راستای اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگار موسوم به کاداستر برای املاک و پروژه‌های تحت تصرف و مالکیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی انجام می‌شود که تاکنون نقشه‌برداری و کد ssbr بسیاری از آن‌ها نیز دریافت شده است.

قویدل افزود : با اجرای طرح کاداستر و مستندسازی اراضی دولتی، مالکیت دولت بر اراضی عرصه و حریم آثار تاریخی تثبیت می‌شود و با مشخص شدن چهارگوشه اراضی تملک‌شده می‌توان برنامه‌ریزی بهتری برای حفاظت از آن‌ها انجام داد.

انتهایی پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.