رییس شبکه دامپزشکی کوهبنان با اشاره به نقش مهم آموزش در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از برگزاری کلاس آموزشی «بهداشتِ پرورش و آشنایی با بیماری‌های دام و طیور» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی قاسمی کیا رییس شبکه دامپزشکی کوهبنان در حاشیه برگزاری کلاس آموزشی «بهداشتِ پرورش و آشنایی با بیماری‌های دام و طیور» با همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: آموزش نقش بسیار مهمی در کنترل و کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد و به این منظور دوره‌های آموزشی به طور منظم در مناطق مختلف روستایی شهرستان کوهبنان برگزار می‌شود.

او افزود: این دوره‌ها با هدف اطلاع دامداران از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، نحوه رعایت بهداشت انواع فرآورده‌های خام دامی نظیر شیر و گوشت، آشنایی اصول تغذیه و نگهداری دام و طیور و اهمیت بهبود خوراک و... برگزار می‌شوند.

قاسمی کیا بیان داشت: این کلاس آموزشی به همت امیر حسین همتی کارشناس شبکه دامپزشکی در بخش خانمکان با حضور جمعی از دامداران این بخش برگزار شد و محوریت بحث پیرامون اصول بهداشت و پرورش دام و طیور بود.

او تصریح کرد: مباحثی پیرامون برنامه واکسیناسیون دام و طیور بومی در این شهرستان و بخش مذکور مطرح و نیز مطالب مرتبط با تغذیه دام‌های سبک و سنگین به صورت کلی بیان شد.

رییس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: در خلال این کلاس آموزشی بروشور‌هایی در رابطه با پیشگیری و مبارزه با بیماری «تب برفکی و تب مالت» بین حضار توزیع و توضیحاتی در این خصوص به آن‌ها ارائه شد.

قاسمی کیا افزود: در خصوص برنامه واکسیناسیون، اصول بهداشت و پیشگیری از این بیماری واگیردار توضیحات جامعی به دامداران داده شد.

او ابراز امیدواری کرد: با همکاری بیشتر بخشداران و دهیاران بتوانیم شاهد اجرای هرچه بهتر دوره‌های آموزشی در مناطق روستایی و عشایر نشین این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار